حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
استاندار لرستان:

۶ نقطه حادثه‌خیز لرستان اصلاح می‌شود

۶ نقطه حادثه‌خیز لرستان اصلاح می‌شود

استاندار لرستان گفت: ۶ نقطه‌ حادثه‌خیز جاده‌های لرستان تا پایان سال اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان لرستان رفع نقاط حادثه‌خیز در راستای نجات جان مردم و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها را از اولویت‌های دولت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و اظهارداشت: امسال نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان شناسایی شده که تا‌ پایان سال ۶ نقطه اصلاح می‌شود.

وی بر لزوم مجهز شدن محورهای اصلی به سامانه هوشمند تاکید کرد و افزود: راهداری و پلیس راهنمایی برای افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای به‌ویژه آزادراه خرم‌آباد- اراک اقدام کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوع کاهش تصادفات رانندگی بپردازند، عنوان کرد: اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای کاهش حوادث رانندگی و همچنین برخورد جدی با کسانی‌که سعی در رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی دارند و جان خود و دیگران را به‌خطر می‌اندازند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به نظریه کارشناسان رانندگی اشاره و با بیان اینکه خطا و اشتباهات انسانی اصلی‌ترین دلیل ایجاد تصادفات و سوانح رانندگی است، گفت: علاوه‌بر وظایف ذاتی دستگاه‌ها در کاهش تصادفات رانندگی آموزش و فرهنگ‌سازی در بین مردم و رانندگان، افزایش گشت‌های پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها و تصویب قوانین بازدارنده و برخورد جدی با متخلفان از طریق دستگاه قضا از جمله راهکارهای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است.

زیویار به‌منظور جلوگیری از افزایش آمار تصادفات رانندگی بر لزوم تشکیل اتاق فکر و بررسی تخصصی عوامل حوادث رانندگی توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید و تصریح کرد: این مهم در سایه اراده، عزم جدی و همکاری همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان و رانندگان وسایط نقلیه امکان‌پذیر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از