حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۷۳هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون شناسایی شد

۷۳هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح ملی غربالگری، ۷۳ هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهران دلفان اظهارداشت: اجرای طرح ملی پویش سلامت افراد بالای ۱۸ سال، عصر امروز با غربالگری یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷۲ نفر در استان لرستان، این طرح به پایان رسید و این پویش در مناطق روستایی به صورت صد درصد جمعیت هدف تحقق یافت.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون و ۲۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیمار مشکوک به فشار خون بالا و ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند.

 دلفان بیان کرد: از تعداد ۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر دیابتی شناسایی شده در ابتدا، ۹ هزار و ۵۷۸ نفر از آنان مشکوک به ابتلا به دیابت شناسایی شده و همچنین تعداد ۶۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز پره دیابت تشخیص داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به هزینه اجرای طرح پویش ملی، تصریح کرد: با اجرای این طرح رایگان، مبلغی بالغ‌بر ۳۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده که هدف ما حفظ سلامت مردم و شهروندان است.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مشکوک به دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: در این پویش شهرستان دلفان به عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده شهری بایستی صددرصد جمعیت هدف غربالگری می‌شدند و شهرستان‌های سپیددشت، چگنی و رومشکان نیز باید به طور کامل غربالگری صورت می‌گرفت و سایر شهرستان‌ها هم باید ۷۰ درصد جمعیت خود را غربالگری نمایند که این امر در استان به خوبی اجرا شد و جایگاه چهاردهم را در کشور به دست آوردیم که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از