حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/21 شمسی | 2024/05/10 میلادی
مسئول بسیج سازندگی لرستان:

۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان لرستان احداث شد

۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان لرستان احداث شد

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۸۰۰ منزل مسکونی با حضور جهادگران برای محرومان لرستان احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احسان جهانبخش در جلسه با استاندار که در سپاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در استان دو هزار و ۸۵۰ گروه جهادی در ۱۲ عرصه با ۳۵ هزار جهادگر وجود دارد که خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه وجود دارد که ۷۰ تعاونی با ۳۵ هزار عضو و ۳۰ هزار میلیارد تومان آورده مردمی دارد که در دولت سیزدهم وام‌های تبصره‌ای دولت در اختیار بسیجیان قرار داده شد که ظرف مدت دو سال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به پروژه جهاد آبرسانی، تصریح کرد: این پروژه با ۴۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۳۰۰ میلیارد از کار اجرا شده و ادامه این پروژه منشاء خدمات است.

جهانبخش گفت: قرارداد دوم این پروژه حدود ۹۰۰ میلیارد است و یک هفته پیش ۷۰ درصد فاز اول این پروژه انجام شده است و تنها استانی هستیم که پروژه در این زمینه فعال داریم و با توجه به تنش‌های آبی در استان لازم است که فاز دوم هم اجرا گردد.

وی بیان کرد: در حوزه آبخیز تا جالیز در دولت قبل ۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در دولت سیزدهم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت و بیش از ۱۸ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان یادآورشد: در همین راستا کارگاه قطعات بتنی و جدول احداث شده و این سبب شد به جای ۲۰ کیلومتر، ۸۰ کیلومتر کانال اجرا شود که خوشبختانه مردم در اجرای این پروژه‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند.

جهانبخش عنوان کرد: در استان لرستان سه هزار روستا با ۳ هزار چشمه وجود دارد که از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال کشاورزی، ۶۰۰ کیلومتر انجام شده و ۸۰ کیلومتر هم سازندگی اضافه نموده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ واحد منزل مسکونی برای محرومان ساخته شده است، گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر این اقدام به تعمیر ۴۰۰ منزل مسکونی محرومان نمودند و همچنین در این مدت ۲۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان اظهار داشت: در استان لرستان یک‌‌هزار کیلومتر راه روستایی خاکی وجود دارد که که ۵ هزار تن قیر و ۱۰۰ میلیارد برای راه‌های روستایی آماده است که باید جذب شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از