حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
۸۲ پروژه گردشگری در دست اجرا است
معاون میراث فرهنگی لرستان:

۸۲ پروژه گردشگری در دست اجرا است

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۸۲ پروژه گردشگری در شهرهای استان در دست اجرا است.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: استان لرستان یکی از استان‌هایی است که دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است و در فصول مختلف به خصوص در نوروز و تابستان، گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این جاذبه‌ها بازدید می‌کنند.

وی افزود: برخی از جاذبه‌های گردشگری در مناطق روستایی هستند که در این مناطق، اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد شده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته زیرا علاوه بر بازدید از جاذبه طبیعی، با آداب و روسم، فرهنگ، نوع غذا و سبک زندگی روستائیان آشنا می‌شوند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای ۸۲ پروژه گردشگری در لرستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در شهرهای مختلف در دست اجرا است که شامل مجتمع، اقامتگاه و سایر پروژه‌هایی است که در توسعه گردشگری و جذب گردشگر نقش مهمی دارند.

عباسیان با اشاره به هفته گردشگری، بیان کرد: از ششم مهر به مدت یک هفته به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده که فرصتی است تا جاذبه‌های گردشگری بیشتر معرفی شود و با رفع موانع و مشکلات در حوزه گردشگری، بتوان علاوه بر جذب توریست در توسعه اقتصادی هم اثرگذار بود.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برگزاری مسابقه عکاسی از پائیز روستای بیشه است که از ابتدای فصل پائیز تا ۱۵ آذر، علاقمندان می‌توانند از تصاویر بسیار زیبای پائیزی در این منطقه عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت نمایند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: یکی از دیگر برنامه‌های این ایام، افتتاح دو پروژه بوم‌گردی است که به مجموع اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اضافه می‌شود و تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی به ۲۲ اقامتگاه می‌رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از