حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

۸۷۰ زن سرپرست خانوار توانمند شدند

۸۷۰ زن سرپرست خانوار توانمند شدند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در راستای اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، ۸۷۰ زن سرپرست خانوار توانمند شدند.

محمدکریم خورشیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در استان لرستان اجرا شد که در قالب این طرح زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند، مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلات بلاعوض برای اشتغال آنها پرداخت شد.

وی افزود: در استان یک‌هزار و ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار که تحت پوشش قرار نداشتند، شناسایی شده که اعتباری از طرف سازمان حوزه اجتماعی برای توانمندسازی این بانوان در نظر گرفته شد که تامین اعتبار با حوزه اجتماعی، اجرا با کمیته امداد و نظارت با امور بانوان استانداری بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: از بین یک‌هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانواری که شناسایی شدند، ۸۷۰ نفر مشمول این طرح شده که آموزش‌های لازم را از طریق فنی و حرفه‌ای فراگرفتند و طی سه مرحله اعتبارات لازم به صورت بلاعوض در اختیار آنها قرار گرفت.

خورشیدوند بیان کرد: این بانوان باتوجه به نوع علاقه و توانایی که داشتند مشغول به فعالیت شده و توانمند شدند که تلاش می‌شود تا بازار فروش هم برای محصولات خود داشته باشند و اقداماتی صورت گیرد تا اشتغال این بانوان پایدار شود.

وی عنوان کرد: توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های امور اجتماعی است که با ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بتواند برای این افراد شغل ایجاد کند و به درآمد برسند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از