حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۹۹۰ هزار لرستانی غربالگری شدند

۹۹۰ هزار لرستانی غربالگری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون ۹۹۰ هزار نفر در استان لرستان غربالگری شدند.

مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به اجرای طرح غربالگری در استان لرستان، اظهارداشت: طرح غربالگری در استان از چند هفته پیش آعاز شده و تاکنون ۹۹۰ هزار و ۳۲۴ نفر از جامعه هدف این طرح، غربالگری شدند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۷۹ هزار و ۳۵۹ نفر پیش فشار خون، ۵۶ هزار و ۸۳۱ نفر پره‌دیابت، ۱۹ هزار و ۷۹ نفر مشکوک به فشار خون شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در این مدت نیز ۸ هزار و ۲۷۰ نفر مشکوک به دیابت در استان شناسایی شده است.

کوشکی با اشاره به اهداف این طرح گفت: این طرح با هدف شناسایی بیماران فشارخون و دیابت اجرا شده چرا که در برخی از موارد این بیماری‌ها در بیماران علائمی ندارد از همین رو با انجام این آزمایشات، بیماری شناسایی و فرد بیمار روند درمان را برای کنترل بیماری انجام می‌دهد.

 وی عنوان کرد: این طرح بین تمامی افراد بالای ۱۸ سال انجام شده که در تمامی مراکز بهداشت انجام می‌شود و علاوه بر این نیز تیم‌هایی به صورت سیار به کارخانجات و ادارات استان اعزام شده تا غربالگری به صورت کامل انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تغدیه مناسب، دوری از مواد دخانیاتی، ورزش مستمر از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که می‌تواند در سلامتی انسان و کاهش بیماری‌هایی مانند فشارخون و دیابت اثرگذار باشد.

انتهای‌ خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از