حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاندار لرستان:

تقویت زیرساخت‌های حوزه کشاورزی ضرورت دارد

تقویت زیرساخت‌های حوزه کشاورزی ضرورت دارد

استاندار لرستان گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در استان لرستان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ابوطالب شفقت ظهر امروز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت گندم که در روستای حکیم‌آباد بروجرد برگزار شد اظهار داشت: همیشه شکرگزاری در هر کاری منجر به افزایش نعمت می‌شود و امروز این مراسم به شکرانه برداشت گندم برگزار شده که باید تلاش کنیم تا مشکلات کشاورزان را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم.

وی افزود: لرستان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها فعال شود و در همین راستا نیز جوانان زیادی از این استان مشغول به کار کشاورزی هستند.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت مدیریت آب، تصریح کرد: لرستان آب زیادی دارد ولی باید مدیریت شود که متاسفانه در سنوات گذشته غفلت‌هایی صورت گرفته است و از این پس باید آب را مدیریت کرد تا با رفع مشکلات در این زمینه بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

شفقت بیان کرد: لازم است برای رونق کشاورزی، آبادانی و توسعه روستاها را در نظر گرفت و شرایط برای کشاورزان به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند تولیدات خوبی داشته باشند.

وی یادآور شد: زیرساخت در حوزه کشاورزی در این استان ضعیف است که باید با همکاری و برنامه‌ریزی، این زیرساخت‌ها را توسعه و افزایش داد.

سید عماد شاهرخی رئیس جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: امسال ۵۳۷ هزار تُن گندم در لرستان تولید شده که نسبت به سال قبل بیش از چهار برابر افزایش یافه است که این مرهون تلاش‌های کشاورزان بوده است.

وی افزود: امسال در هر هکتار دیم نیز حدود هفت تُن محصول برداشت شده که تلاش می‌شود تا سال به سال بتوانیم میزان تولیدات را افزایش دهیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه سال گذشته لرستان موفق شد رتبه سوم کشور را در جهش تولید در دیمزارها کسب نماید، بیان کرد: در حوزه کشاورزی خوشبختانه لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و لازم است که این ظرفیت‌ها فعال شود تا منجر به نتیجه گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از