حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جهش خدمات بهداشتی درمانی لرستان در دولت سیزدهم

جهش خدمات بهداشتی درمانی لرستان در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم خدمات قابل توجهی صورت گرفته که یکی از این خدمات در حوزه بهداشتی و درمانی است به طوری که در این دولت ۱۱۲ پروژه در لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با نگاهی به کارنامه سه ساله دولت سیزدهم به خوبی می‌توان دریافت که خدمت در راس همه برنامه‌های شهید آیت‌الله رئیسی قرار داشت، خدمت در عرصه صنعتی و تولیدی با احیای واحدهای راکد، بهداشت و درمان، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رفع مشکلات به خوبی در این دولت مشهود بود.

 

اما یکی از خدمات دولت سیزدهم اقداماتی بود که برای ارتقاء وضعیت بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف صورت گرفت که طی این سه سال گام‌های بلندی در حوزه درمان، بیمه افراد، درمان ناباروری و جمعیت جوانی، افزایش تخت‌های بیمارستان، راه‌اندازی مراکز بهداشتی در مناطق روستایی و محروم برداشته شد.


تکمیل پروژه‌های نیمه کاره بهداشتی و درمانی در این دولت شتاب گرفتند و ثمره این تلاش‌های شبانه‌روزی را به خوبی می‌توان در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی مشاهده کرد که ارائه این خدمات سبب شده تا التیامی بر دردهای بیماران باشد.

جهش خدمات بهداشتی درمانی لرستان در دولت سیزدهم

۱۱۲ پروژه در دولت سیزدهم انجام شد


بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی درحوزه بهداشتی و درمانی صورت گرفت که این اقدامات در راستای کمک به وضعیت بهداشتی و درمانی بوده است.


وی افزود: در دولت سیزدهم در استان لرستان طی مدت سه سال ۱۱۲ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی با مساحت ۵۵ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان در نقاط مختلف استان قرار گرفته است.


دلفان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی به مساحت ۱۶۷ هزار و ۸۰۶ متر مربع و با اعتباری بالغ‌بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست احداث دارد که با تکمیل این پروژه‌ها، بخش زیادی از مشکلات بهداشت و درمان استان مرتفع خواهد شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیشرفت پروژه‌های نیمه کاره در استان، تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه بزرگ بیمارستانی گهر دورود، نیایش خرم‌آباد و رازی کوهدشت در دست احداث هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته در این دولت از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شدند.


دلفان عنوان کرد: بیمارستان ۶۱۵ تخت‌خوابی نیایش خرم‌آباد تا قبل از سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده است، بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی رازی کوهدشت تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به ۵۵ درصد افزایش یافته است، همچنین بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی گهر دورود نیز تنها هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به برکت دولت مردمی سیزدهم به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.


وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این سه پروژه بزرگ بیمارستانی در استان، یک‌هزار و ۱۱۵ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌گردد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآورشد: در دولت سیزدهم چهار کلینیک ویژه تخصصی، نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه سی تی اسکن، نصب ۶ دستگاه ام آر آی، خرید و راه‌اندازی سه دستگاه آنژیوگرافی، راه‌اندازی دستگاه سیتی آنژیوگرافی، بهسازی ۱۷ اتاق عمل در خرم‌آباد و ازنا، راه‌اندازی مرکز ناباروری در خرم‌آباد و بروجرد انجام شده است.


اعزام ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم

 


دلفان با اشاره به محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: در این حوزه طی مدت سه سال دولت سیزدهم ۲۵ اردوی جهادی در مناطق محروم استان برگزار شد و جهادگران این عرصه خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی لازم را به مردم مناطق محروم ارائه دادند.


وی اظهارداشت: همچنین در این مدت ۲۲ پایگاه اورژانس در استان افتتاح شد و خیرین هم ۱۰ دستگاه آمبولانس را اهدا کردند، علاوه بر این نیز احداث هشت خانه بهداشت، احداث چهار پایگاه سلامت جامع شهری، احداث ۹ مرکز جامع سلامت روستایی، ۱۰ مرکز جامع سلامت شبانه روزی، مرکز مهارت‌های بالینی افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم به طور متوسط هر ۱۰ روز یک پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسیده است.

جهش خدمات بهداشتی درمانی لرستان در دولت سیزدهم

۷۳ هزار حاشیه‌نشین تحت پوشش بیمه قرار گرفتند


محسن اسدبیگی مدیرکل بیمه سلامت لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه قرار دارند که طی این مدت ۷۳ هزار نفر از افراد حاشیه نشین تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.


وی افزود: در این دولت ۲۵ هزار و ۴۴۹ بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شدند و در این مدت ۲۶۱ میلیارد ریال هزینه بستری و ۱۲۰ میلیارد ریال برای درمان سرپایی این بیماران در استان پرداخت شده است.


مدیر کل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: در کل استان ۶۲۳ مرکز جامع روستایی وجود دارد که شامل کانکس دارویی، ماما، دندانپزشک، پزشک روستایی، مرکز جامع سلامت روستایی و شهری است و ۱۲۰ پزشک خانواده شهری نیز در این مراکز فعالیت دارند.


اسدبیگی بیان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش بیمه سلامت، تعداد موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت در این دولت به ۹۸۱ مرکز افزایش یافته که این مراکز خدمات مختلفی را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهند.


وی یادآورشد: صندوق بیماران صعب‌العلاج برای کمک به بیماران در این دولت ایجاد شد که در استان لرستان این طرح همزمان اجرا شد و بیماران شناسایی شده و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از