حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

رئیس جمهور شهید میدان‌دار مدیریت مردمی

رئیس جمهور شهید میدان‌دار مدیریت مردمی

شهید رئیسی به عنوان خادم مردم میدان‌دار مدیریت مردم محور شد و اثر مردم در نظام مردم سالاری دینی را محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید سید ابراهیم رئیسی درحالی که مانند همیشه زندگی‌اش مشغول خدمت به مردم بود در ۳۰اردیبهشت‌ماه در پی سانحه هوایی به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از مراسمی باشکوه در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

شهید رئیسی خادم مردم بود و در دوران خدمتش هیچگاه جزء برای رضای خدا و مردم قدم برنداشت؛ عمامه خاکی، کفش‌های گِلی، ورود به مناطق سیل‌زده، حضور صمیمانه در میان مردم، لبخند همیشگی و مردم‌داری باعث شد مردم تشییع باشکوهی را برای رئیس‌جمهوری که در حال خدمت به شهادت رسید انجام دهند.

خداوند متعال بزرگترین رسانه فردی شد که رسانه‌ای نداشت اما با خدمت خالصانه و صادقانه برای مردم جنگید، شهید رئیسی با شهادتش به همگان فهماند خداوند پاداش خدمت را فقط به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

 

شهید رئیسی خود را از جنس مردم می‌دانست

سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به ولایت‌مداری شهید رئیسی، اظهار داشت: شهید رئیسی انقلابی بودن را عمل کردن محض به فرمان مقام معظم رهبری می‌دانست و اعتقاد داشت ما باید خودمان را هزینه ولایت و رهبری کنیم. 

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی اخلاق‌مداری بود که در مناظرات انتخاباتی این موضوع لمس شد و این اخلاق‌مداری در حوزه‌های مختلف مدیریتی دیده می‌شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بهترین جهاد را خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: شهید رئیسی خود را از جنس مردم می‌دانست و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

سردار باقری با اشاره به اینکه هیچ نکته منفی در زندگی شخصی و کاری شهید رئیسی دیده نمی‌شود، بیان کرد: مدیریت جهادی، مجاهدت، خستگی ناپذیری، امیدآفرینی، امانت داری، صداقت، حمایت از مظلومان و مردم فلسطین، مبارزه با استکبار، تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی است.

وی عنوان کرد: در انتخابات پیش‌رو مردم باید شخصیتی را انتخاب کنند که مانند شهید رئیسی خادم مردم باشد و مسئولان باید بدانند نتیجه خدمت به مردم تشییع باشکوه و میلیونی است.

 

شنیدن حرف مردم برای شهید رئیسی مهم بود

ابوذر بهاروند دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه شنیدن حرف مردم برای شهید رئیسی مهم بود، اظهاردداشت: شهید رئیسی یک ساختار در سیستم دولت ایجاد کرد و دستیار مردمی‌سازی را در کنار استانداران و فرمانداران شکل داد و این شبکه ارتباط با مردم در کل کشور فعال شد.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در سلامت کامل زندگی کرد، افزود: یکی از ویژگی‌های دیگر شهید رئیسی فساد ستیزی بود اگر کسی پاک دست نباشد نمی‌تواند با فضای فساد و اشرافی‌گری مبارزه کند که در این راه بسیاری از افراد سعی کردند ایشان را تخریب کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه در تشییع شهید رئیسی حالت اربعین برای مردم تداعی شد، تصریح کرد: ما در هیچکدام از کشور‌های دنیا این حجم از محبت مردم نسبت به مسئولان را نمی‌بینیم و این اتفاقات ملت ما را یک ملت ویژه می‌کند.

بهاروند با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است، بیان کرد: اصلی‌ترین ایام‌الله ایامی است که مردم در آن دخالت داشته‌اند و رابطه مردم و حکومت سبب می‌شود پس از رخ دادن اتفاقات این چنینی آب در دل مردم تکان نخورد.

 

شهید رئیسی یک چهره مردمی بود

احمد حقی سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به اینکه شهید رئیسی یک شخصیت علمی بود، اظهار داشت: شهید رئیسی دارای دکترای حقوق و به عنوان یک قاضی برجسته در حقوق آکادمیک شناخته شده بود همچنین در حوزه علمیه مرتبه بالایی داشت و در سطوح عالی دانشگاه و حوزه تدریس می‌کرد.

وی افزود: شهید رئیسی توان بالایی در گفتگو با سران دولت‌های دنیا داشت و در گفتگو‌ها به همراه وزیر خارجه شهید قدرت چانه‌زنی سیاسی ایران را بالا برد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان عنوان کرد: شهید رئیسی در عرصه مدیریت داخلی نگاه بسته‌ای نسبت به جناح‌ها و حزب‌ها نداشت و در راستای به کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و نخبگان در همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی تلاش کرد.

وی بیان کرد: شهید رئیسی میدان‌دار مدیریت مردم محور شد و با تعیین دستیار ویژه برای مردمی‌سازی در سراسر کشور اثر مردم در نظام سیاسی و مردم‌سالاری دینی را محقق کرد. 

حقی شهید رئیسی را یک چهره مردمی دانست و گفت: عدالت محوری، خدمت جهادی، مردم داری، تلاش برای حل مشکلات، ساده زیستی، سلامت مالی و اقتصادی، حفظ کرامت و استقلال کشور و به اوج رساندن قدرت ملت از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مدیر کارآمد این است که ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و معنوی مجموعه مدیریتی تحت نظر خود را شناسایی کند و از آن‌ها برای رسیدن به اهداف بلند مدت و ایجاد انسجام بهره کافی را ببرد که شهید رئیسی این کار را انجام داد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان: قدرت‌نمایی ایران در دولت شهید رئیسی باعث شد یک انسجام ملی دوباره در کشور شکل بگیرد و مردم متحد‌تر و مقتدر از همیشه این انسجام را در تشییع شهدای خدمت نشان دادند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از