حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

راهپیمایی اربعین نقطه قوت امت اسلامی است

راهپیمایی اربعین نقطه قوت امت اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین نقطه قوت امت اسلامی و جبهه مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان شایسته‌ترین و کارآموزه‌ترین انسان‌هایی هستند که جزء بهترین فرزندان این ملت بوده که سرباز انقلاب و فرزندان ملت هستند و با صلابتی که در اسارت از خود نشان دادند ایران را سربلند کردند البته ۱۶ نفر از اسراء لرستانی در دوران اسارت به شهادت رسیدند که باید بزرگداشتی برای شهدای غریب برگزار گردد.

وی افزود: مردم ما به خوبی می‌دانند که باز شدن راه کربلا در اثر مقاومت آزادگان و خون شهدای عزیز و صدماتی است که جانبازان بر جسم و جانشان دارند، تشکیل اجتماع میلیونی زائران اربعین و حرکت به سوی نجف و کربلا امروز به نقطه قوت امت اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است و مواکبی که به زائران خدمت می‌کنند در حقیقت به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا خدمت می‌نمایند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: روز یکشنبه سالروز کودتای ۲۸ مرداد است که منجر به سقوط مصدق گردید و اعتماد به آمریکا سال‌ها سبب شد تا ایران در کام وابستگی گرفتار شود اما این ملت با پشتوانه ولی‌فقیه با صلابت، اقتدار و هوشمندی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت، عدالت و معنویت با تکیه بر دانش نخبگان دانشمندانش به راه خود ادامه خواهد داد.

شاهرخی با اشاره به اول شهریور روز پزشک، گفت: پزشکان پیامآاور سلامتی هستند و ابوعلی‌سینا از شخصیت‌های ایران زمین است که در جهان معروف است و در فهرست مشاهیر جهانی است.

وی بیان کرد: در استان پزشکان خدومی داریم که از جوانی تاکنون خدمت کردند و باید این پزشکان را تقدیر نمود، پزشکانی که هم در دفاع مقدس و هم در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم حضور دارند و خدماتی ارائه می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: پزشکان با درمان بیماران، زندگی را به آن‌ها می‌بخشند و ناجیان سلامت هستند که همه علم، دانش و تجربه خود را به کار می‌گیرد البته در برخی از تخصص‌ها در استان کمبود پزشک داریم که باید مسئولان تلاش کنند تا با فراهم کردن بسترها، این کمبود برطرف گردد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در مراسم ترحیم از ریخت و پاش‌ها خودداری شود، گفت: گاهی در مراسم ترحیم تاج‌گل‌های آنچنانی و طبخ غذا انجام می‌شود که لازم است این کار انجام نشود چرا که متوفی نیازمند طلب رحمت و مغفرت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به لزوم حفاظت از درختان و منابع طبیعی، گفت: قطع درختان کهنسال آزاردهنده و غیرقابل جبران است و اطلاعاتی که به دست آمده در مواردی عمدی است در حالی که این درختان تولید اکسیژن می‌کنند و باید از آن‌ها مراقبت نمود.

شاهرخی بیان کرد: نابودی درختان بلوط سبب می‌شود هوا از مناطق  گرمسیر به سمت مناطق معتدل حرکت کند که باید همه به این نکات توجه کنند به خصوص کسانی که سکونتگاه‌هایشان در نزدیک این مناطق است، در همین راستا نیاز به جهاد تبلیغی است چرا که این اقدام ضد محیط زیستی است که درختان را قطع کنند و لازم است دستگاه قضا خارج از نوبت با این افراد برخورد کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از