حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد:

ضرورت به‌کارگیری افراد کارآمد در کابینه دولت

ضرورت به‌کارگیری افراد کارآمد در کابینه دولت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دولت جدید افراد توانمند و کارآمد را برای کابینه به‌کارگیری نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: کشور ما شاهد یک رویداد غم‌انگیز بود، اسماعیل هنیه که به دعوت رسمی مهمان کشور ما بود ولی از سوی رژیم یاغی و گرگ‌صفت صهیونیستی به شهادت رسید.

وی افزود: ملت ایران انتقام این شهید و شهدای انقلاب اسلامی را حق ملی می‌دانند و مردم ما ضمن اینکه خواستار اقدام قاطعانه از سوی مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی هستند اما زمان این انتقام را به تصمیم مسئولان موکول می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در استان لرستان نقاط قوت و ضعفی وجود دارد، افزود: طی چند روز گذشته دوره یاوران ولایت ویژه نخبگان دانش‌آموز در استان برگزار شد و همه نخبگان یک نقطه قوت برای استان است، همچنین برنامه‌های فرهنگی، معنوی، دینی و مذهبی انجمن‌ها، فعالیت حوزه هنری در جوانی جمعیت و حلقه صالحین مساجد فعالیت‌هایی هستند که همگی نقاط قوت محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی از بانوان و آقایان بخشی از منزل خود را دارالقرآن نمودند تا در راستای ترویج فرهنگ قرآن گام بردارند، همچنین این روزها مواکب حسینی برای زائران اربعین آماده می‌شوند که همه این‌ها نقاط قوت است البته نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید برطرف گردد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: یکی از نقاط ضعف، آتش‌سوزی‌هایی است که در جنگل‌ها رخ می‌دهد و برخی از این حریق‌ها عمدی است لذا باید در نگهداری جنگل‌ها همه تلاش را به کار گرفت.

وی با اشاره به‌روز خانواده گفت: کانون خانواده باید سرشار از محبت باشد تا مستحکم بماند و جامعه اسلامی جامعه‌ای به‌دوراز آسیب‌های اجتماعی است تا ممتاز و الگو گردد و جامعه‌ای متمدن از او شکل گیرد.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: این بزرگوار امامی شجاع بوده و متعلق به خاندانی بودند که حمزه سیدالشهدا (ع) و امام علی(ع) بودند و شجاعت‌ها را به‌خوبی نشان داد و برای حفظ مکتب از جنگ خودداری کرد و طعنه همه را برای حفظ مکتب و اسلامی تحمل کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به وفات حاج شیخ محمدباقر امیرانصاری افزود: ایشان عالمی پارسا و ساده‌زیست بودند، عالمی خدمتگزار که حضوری مستمر در محراب و منبر داشت و توانست خدمات اجتماعی و فرهنگی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده رئیس‌جمهور کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند، اظهار داشت: باید توجه داشت که دو نکته در طول تاریخ، عامل رشد نظام‌ها و حکومت‌ها شده و دو عامل نیز سبب توقف بوده است، آنچه سبب رشد شده توجه به اصول است، اصولی که مردم به آن نیاز دارند و علاوه بر این به‌کارگیری افراد شایسته و کارآمد در کابینه است و هر جا از افراد متعهد استفاده‌شده سبب پیشرفت گردیده ولی اگر افرادی که متعهد و توانمند نبود وارد کابینه شدند، به نقطه‌ضعف تبدیل‌شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از