حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل انتقال خون لرستان مطرح کرد:

فراخون ۲۰هزار اهداکننده مستمر برای اهدای‌خون در فصل‌سرد

فراخون ۲۰هزار اهداکننده مستمر برای اهدای‌خون در فصل‌سرد

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: باتوجه به کاهش اهدای خون در سرمای هوا، فراخون اهدای خون به ۲۰هزار اهداکننده مستمر خون داده شده تا برای اهدای خون اقدام کنند.

علی سوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: هرساله با سرد شدن هوا شاهد کاهش اهدای خون هستیم ولی باتوجه به اینکه بیماران زیادی هستند که به خون نیازمند بوده تا بتوانند زندگی خود را ادامه دهند از همین رو نیاز است که اهداکنندگان خون، این بیماران را یاری نمایند.

وی افزود: در حال حاضر که با سرمای هوا روبرو هستیم، اهدای خون در استان لرستان کاهش یافته و تعداد مراجعه‌کنندگان خون کاهش یافته است که در این راستا فراخوان به ۲۰ هزار اهداکننده مستمر خون دادیم تا تعدادی از آن‌ها برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر خون در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۵ هزار نفر بودند که این اهداکنندگان در طول سال، بیماران نیازمند به خون را یاری می‌رسانند از همین رو با فراخوانی که داده شده، امیدواریم بتوانند برای اهدای خون مراجعه نمایند.

سوری عنوان کرد: اهداکنندگان خون توجه داشته باشند، بیمارانی که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، در طول سال و به صورت مستمر باید این خون را دریافت کنند تا به زندگی ادامه دهند از همین رو اهدای خون در روزهای سرد سال هم ضروری است.

وی یادآور شد: پایگاه‌های خونگیری در شهرهای استان همه روزه آماده خونگیری از اهداکنندگان است و افرادی که تمایل دارند می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها، اهدای خون نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از