حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

پیاده‌روی اربعین عظمت مکتب شیعه را نشان می‌دهد

پیاده‌روی اربعین عظمت مکتب شیعه را نشان می‌دهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین عظمت مکتب شیعه را در جهان نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: یکی از آثار ماندگار قیام کربلا این است که ایستادگی جبهه حق در برابر جبهه باطل قوت گرفت و امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب کبری (س) به خوبی قیام امام حسین علیه‌السلام را روایت‌گری کردند که سبب شد جبهه حق جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی افزود: از سال ۶۱ و بعد از قیام عاشورای حسینی تاکنون، جبهه حق همیشه در برهه‌های مختلف تاریخ و در قیام‌های مختلف این جایگاه خود را پیدا کرده به‌طوری که می‌بینیم کشورهای زیادی از قیام امام‌ حسین علیه‌السلام الگو گرفته‌اند تا بتوانند در برابر ظالمان زمان بایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ایستادگی ملت فلسطین و غزه در برابر رژیم‌صهیونیستی، تصریح کرد: امروز آنچه از ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در برابر جبهه کفر دیده می‌شود در واقع ادامه قیام سیدالشهدا(ع) است و می‌خواهند که جبهه حق جلوه پیدا کند از همین رو با همه توان در برابر دشمن ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی پیاده‌روی بزرگ اربعین را جلوه‌ای از عظمت مکتب شیعه برشمرد و گفت: سال‌هاست که در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین شاهد حضور مردم از کشورهای مختلف هستیم و اتحاد مسلمانان و جهان اسلام به همه دنیا نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین پُلی به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی است، افزود: این تمدن، تمدنی است که همه جامعه بشری را زیر چتر خود قرار می‌دهد که به دنبال این هستیم تا منش، فرهنگ و اخلاق اسلام در دنیا منتشر شود و این پیاده‌روی اربعین می‌تواند یک تابلو و مصداقی باشد برای اینکه فرهنگ و اخلاق اسلامی را انتقال داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطر نشان کرد: در پیاده‌روی بزرگ اربعین از همه کشورها با هر رنگ و زبانی حضور دارند که این حضور چند میلیونی پیام مهم اربعین را منتشر می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از