حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت:

چهاردهمین سالگرد آیت‌الله مروجی(ره) برگزار می‌شود

چهاردهمین سالگرد آیت‌الله مروجی(ره) برگزار می‌شود

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت گفت: چهاردهمین سالگرد آیت‌الله ماشاءالله مروجی(ره) در مسجد جامع کوهدشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: آیت‌الله ماشاءالله مروجی(ره) شخصیتی که هر لحظه به یاد خداوند متعال بود و در ذکر و دعا مداومت داشتند زیرا آن را از وظایف بندگی در مسیر الهی می‌دانستند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مروجی نمونه‌ یک انسان کامل، اهل علم و معنویت بود و به یاد مردم بودند، دوری از تجملات و زرق‌وبرق دنیا و کوچک شمردن این امور و ... از دیگر ویژگی‌های ایشان به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت عنوان کرد: مراسم چهاردهمین سالگرد آیت‌الله مروجی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، پنج‌شنبه این هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت‌الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع کوهدشت برگزار خواهد شد.

گفتنی است ابوالشهید مرحوم آیت‌الله ماشاءالله مروجی(ره) در سال ۱۳۰۰ در محله‌ چهار چنار بروجرد، در یک خانواده‌ مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود، وی سال ۱۳۴۰ به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند(ره) به کوهدشت مهاجرت می‌کند.

این عالم ربانی و وارسته پس از حدود نیم‌قرن سکونت در کوهدشت، منشأ کارهای بزرگ و خوبی برای مردم این منطقه بوده است؛ وی در سال ۱۳۴۰ مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت را تأسیس کرد که موجب تربیت طلاب و فضلای ارزشمندی شد.

همچنین یکی از فرزندان ایشان به‌نام محمد مروجی در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد و دیگر فرزندان ایشان نیز هرکدام از شخصیت‌های علمی و فرهیخته در سطح ملی به شمار می‌روند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از