حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان:

135 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

135 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 135 روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مجتبی صارمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این است که روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات الکترونیکی بتوانند بهره‌مند شوند.

وی افزود: در استان لرستان برنامه‌ریزی انجام شده که ۳۱۷ روستای استان لرستان به شبکه متصل شوند و مجوز این کار گرفته شده است اما با توجه به شرایط و تعداد روستاها، این عدد به ۳۳۰ روستا افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: تاکنون ۱۳۵ روستای استان به شبکه ملی متصل شده و تلاش داریم تا پایان سال نیز مابقی روستاها هم متصل به شبکه شده و بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

صارمی بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات تامین شده و کار در حال اجراست اما در برخی از موارد کمبود تجهیزات سبب کندی کار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهری گفت: یکی از اولویت‌های مهم وزارت این برنامه است که در استان لرستان موافقت‌نامه برای اجرای طرح در ۱۰ شهر استان اخذ شده که اجرا شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در پنج شهر استان در حال انجام است و بنا داریم که تا پایان سال آینده بالغ‌بر ۸۰ درصد خانوارهای شهری بتوانند به این مهم دسترسی پیدا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از