حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
آب شرب پایدار روستای «دربند» ازنا تامین می‌شود
با پیگیری‌های سفیرافلاک؛

آب شرب پایدار روستای «دربند» ازنا تامین می‌شود

بیش از یک ماه است که مردم روستای دربند ازنا با مشکل قطعی آب شرب مواجه‌ا‌ند اما اکنون خبرها حاکی از این است مشکل آب این روستا به طور اساسی برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، روستای دربند ازنا در جلگه شمالی اشترانکوه قرار دارد و آب شرب اهالی این روستا از طریق چاه و چشمه تامین می‌شود اما بیش از یک ماه است که مردم به دلیل خشک شدن چشمه و فرسودگی پمپ چاه، با مشکل قطعی آب مواجه‌اند.

قطعی روزانه آب در روستای دربند ازنا که در سایه‌سار اشترانکوه، این آلپ ایران قرار دارد و دارای چشمه و چاه‌های متعددی است، سبب شد تا پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک هشتم مهر ماه امسال در گزارشی با عنوان «تمنای آب کنار آلپ ایران؛ تشنگی «روستای دربند ازنا» ۳۰ روزه شد» به این موضوع بپردازد.

در پی انتشار این گزارش، روز گذشته جلسه بررسی آخرین وضعیت آب شرب روستای دربند با حضور مدیران مربوطه در دفتر فرماندار شهرستان ازنا برگزار شد و در این جلسه فاتحی فرماندار شهرستان ضمن بررسی گزارش رئیس امور آب و رئیس آبفا شهرستان بر اجرای طرح‌های در دست اقدام امور آب و آبفا جهت تسریع در حل مشکل تامین آب شرب پایدار روستای دربند تاکید کرد.

فتاحی فرماندار ازنا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در این رابطه اظهار داشت: برای تامین آب پایدار روستای دربند ازنا برنامه‌ریزی می‌کنیم و احتمالاً یک تا دو چاه دیگر اضافه شود.

وی افزود: رفع مشکل آب روستای دربند در حال پیگیری است از مردم نیز انتظار می‌رود در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، همچنین از آب شرب برای آبیاری استفاده نکنند، مصرفشان را کنترل کنند تا با کمبود آب مواجه نشوند.

فرماندار ازنا عنوان کرد: در این منطقه چشمه‌ای به‌نام قلقل وجود دارد که خشک شده و این مشکلات ناشی از خشک شدن همین چشمه است.

وی بیان کرد: هم اکنون در بحث تامین آب شرب مشکلی وجود ندارند چون آب مورد نیاز مردم با تانکر فراهم می‌شود و پیگیر هستیم آب روستا را از منبع دائمی تامین کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از