حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
معاون آموزش و پرورش لرستان:

آزمون راهبران آموزشی در لرستان برگزار می‌شود

آزمون راهبران آموزشی در لرستان برگزار می‌شود

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: آزمون راهبران آموزشی با حضور ۵۰۰ متقاضی لرستانی برگزار می‌شود.

علی‌اکبر دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: راهبران آموزشی در مدارس چند‌پایه که مُختص برخی مناطق روستایی و عشایری است، فعالیت خواهند داشت که سبب ارتقاء فعالیت‌های آموزشی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستا از بین ۵۰۰ راهبر آموزشی که متقاضی هستند، ۱۶۰ راهبر انتخاب می‌شود، افزود: آزمون کتبی راهبران آموزشی هفتم شهریور برگزار خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره با ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۱ هزار دانش‌آموز ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان به بیش از ۲۰۲ هزار نفر برسد.

دریکوند بیان کرد: همچنین امسال باتوجه به جذب ۳۲۴ معلم جدید برای مقطع ابتدایی، در مجموع کمبود معلم برای مقطع ابتدایی در استان نداریم، این در حالیست که برخی از شهرها با مازاد نیرو روبه‌رو بوده ولی در برخی شهرهای استان با کمبود مواجه هستند که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم در مدارس نداشته باشیم.

وی با اشاره به سنجش ۲۸ هزار نوآموز، گفت: تاکنون ۳۲ هزار نوآموز برای ورود به مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد زیادی سنجش شدند و مابقی هم در مدت باقی‌مانده تا مهر سنجش خواهند شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از