حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس پلیس راهور لرستان خبر داد:

آغاز طرح دریافت گواهینامه موتورسیکلت در لرستان

آغاز طرح دریافت گواهینامه موتورسیکلت در لرستان

رئیس پلیس راهور لرستان از اجرای طرح دریافت گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی لرستان، سرهنگ کریم فاخری با اشاره به آغاز طرح دریافت گواهینامه آسان موتورسیکلت در لرستان اظهارداشت: این طرح از اول آذرماه امسال عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح افراد به آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می‌توانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان عنوان کرد: از مزایای اجرای این طرح کاهش ۶۰ درصدی هزینه، حذف امتحان آیین‌نامه و تسریع در فرآیند صدور و همچنین کاهش افراد فاقد گواهینامه، افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی است.

وی در رابطه با شرایط و مراحل اخذ گواهینامه یک‌ روزه بیان کرد: فرد باید به صورت اینترنتی در سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان ثبت نام کند، همچنین فرد باید در سامانه احراز هویت شود.

فاخری گفت: فرد در صورت عدم احراز هویت باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و پس از احراز هویت مجدداً به سامانه آموزشگاه مراجعه کند.

وی تصریح کرد: داشتن پلاک موتورسیکلت در سامانه شماره‌گذاری به نام فرد یا والدین قبل از سال ۱۴۰۲ الزامی است و باید در زمان ثبت‌نام اطلاعات موتورسیکلت در سامانه ثبت کند، سپس از طریق اینترنت برای مراجعه به پزشک نوبت گرفته و پس از انجام معاینات پزشکی به آموزشگاه مراجعه کرده و پس از آموزش گواهی برای وی صادر شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان اظهارداشت: سپس باید از طریق اینترنتی جهت آزمون آیین‌نامه و عملی نوبت اخذ و به پلیس راهور جهت انجام آزمون مراجعه کنند و پس از قبولی در آزمون در طول یک روز گواهینامه صادر می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از