حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس ثبت احوال پلدختر:

آمار ازدواج در پلدختر افزایش یافت

آمار ازدواج در پلدختر افزایش یافت

رئیس ثبت احوال پلدختر گفت: آمار ازدواج طی ۹ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان پلدختر افزایش یافت.

جعفر باقرپور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه جمعیت شهرستان‌های پلدختر و معمولان ۷۹ هزار و ۸۰۳ نفر است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر مرد و ۳۹ هزار و ۲۳۸ نفر زن هستند، اظهارداشت: از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۹۸ شهری و ۴۲ هزار و ۹۰۵ نفر روستایی هستند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای امسال ۷۳۱ واقعه ولادت در پلدختر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۶.۵ درصد کاهش داشته است، افزود: از کل ولادت‌های ثبت شده در شهرستان‌های پلدختر و معمولان ۴۱۹ نفر پسر و ۳۱۲ نفر دختر بودند که به ازای هر ۱۳۴ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است.

رئیس ثبت احوال پلدختر با بیان اینکه از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۳۵۱ مورد شهری و ۳۸۰ مورد روستایی بودند، عنوان کرد: طی ۹ ماهه ابتدای امسال به طور متوسط در هر شبانه روز سه نوزاد متولد شده که ۲۱ مورد دوقلوزایی و یک مورد نیز سه قلو بوده است.

وی با اشاره به فراوانی نام‌ها در بین خانواده‌های پلدختری بیان کرد: در مدت مذکور پنج نام پسرانه رضا‌، آیهان، امیرعلی، علی و امیرحسین و پنج نام دخترانه فاطمه، هانا، آوینا، نورا و زهرا بیشترین فراوانی را دارند.

باقرپور گفت: طی ۹ ماهه ابتدای امسال ۲۴۷ نفر فوت به ثبت رسیده که ۱۳۹ نفر مرد و ۱۰۸ نفر زن بودند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی و انواع سرطان‌ها مهم‌ترین علت مرگ‌ و میر در شهرستان‌های پلدختر و معمولان بوده است.

رئیس ثبت احوال پلدختر خاطرنشان کرد: ۳۵۱ مورد ازدواج در ۹ ماهه ابتدای امسال در شهرستان پلدختر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از