حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌ جمعه لرستان:

آمریکا متهم اصلی همه جنایت‌های جهان است

آمریکا متهم اصلی همه جنایت‌های جهان است

ائمه‌ جمعه لرستان با اشاره به ظلم و جنایت دشمنان در غزه، گفتند: آمریکا متهم اصلی همه جنایت‌هایی است که در دنیا رخ می‌دهد و همه‌ کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهارداشت: مادران شهدا در زندگی ام‌البنین‌وار فرزندان خود را تقدیم کردند و در دفاع مقدس این فرزندان حماسه آفریدند.

وی با اشاره به ظلم و جنایت دشمنان در غزه، افزود: بر اساس آموزه‌های دین محکم باید ایستاد و امامین انقلاب برای همین در مقابل دشمن ایستادند و آمریکا متهم اصلی همه جنایت‌هایی است که در دنیا رخ می‌دهد و همه‌کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، طی این چند ماه چند هزار کودک و زن در غزه به شهادت رسیدند اما سخن نگفتند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: حق وتو یکی از ظالمانه‌ترین اقداماتی است که هر جا می‌خواهند در راستای اهداف پلید خود از آن استفاده می‌کنند و جنایت‌های آمریکا یکی پس از دیگری بسیار نمایان شده است.

وی تصریح کرد: مردم یمن که خودشان سال‌ها درگیر جنگ بوده‌اند اما به یاری مردم فلسطین شتافته و کشتی رژیم صهیونیستی را توقیف کردند.

شمسی‌فر گفت: برخی از کشورها سوخت اسرائیل را تأمین می‌کنند، ننگ بر چنین کشورهایی باد. اما ظلم پایدار نخواهد ماند و به‌زودی شاهد پیروزی فلسطین خواهیم بود و این ننگ بر دامان کشورهایی که حمایت نکردند باقی خواهد ماند.

 

بی‌تفاوتی مسئولان برای رفع مشکل نساجی بروجرد 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد با اشاره به سالروز وفات مادر حضرت عباس(ع) اظهارداشت: حضرت ام‌البنین(س) یکی از بانوانی بود که توانست فرزندی رشید مانند قمر بنی‌هاشم(ع) را تربیت نمایند که در حادثه کربلا اوج جان‌فشانی و ایثار را نشان داد.

وی افزود: این روز به نام روز مادران شهدا نام‌گذاری شده چراکه مادران شهدا و جانبازان با تأسی از مادر حضرت عباس(ع) توانستند فرزندان خود را تربیت و راهی میدان‌های نبرد با دشمن نمایند و با صبری زینبی ایستادند تا به پیروزی رسیدند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به خدمات دولت سیزدهم، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد و با مدیریت جهادی گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات برداشته لذا می‌طلبد در راستای رفع مشکل گرانی و تورم نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی با تأکید بر بررسی مشکل نساجی بروجرد، تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع مشکل نساجی اقدام کنند و اگر این مشکل به گوش رئیس‌جمهور برسد قطعاً اقدام خاصی انجام خواهد داد تا مشکل برطرف گردد اما مسئولان استانی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند و لازم است که برای حل مشکل از مسئولان کشوری کمک بگیرند.

حسینی با اشاره به حادثه تروریستی و شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی افزود: دشمن با ترور و حادثه تروریستی به اهداف خود نخواهد رسید.

 

اعتراض به نسل‌کشی در آمریکا جرم است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت، اظهار داشت: از عواملی که موجب عدم پذیرش حق می‌شود، لجاجت، خودخواهی و آرزوهای طولانی است؛ در روایات داریم کسی که تبعیت از هوای نفس داشته باشد کور، ذلیل و گمراه می‌گردد و باطل را بر حق ترجیح می‌دهد.

وی با اشاره به تحولات غزه، افزود: حزب‌الله باقدرت از مردم مظلوم فلسطین در حال دفاع است و میدان‌داری دارد، جنایتکاران با هر موقعیت و ترفندی از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: انصارالله نیز با تمام توان در دریای سرخ و باب‌المندب در حال دفاع از مردم مظلوم فلسطین می‌باشد و کارهای بزرگی را انجام می‌دهند؛ امروز آمریکا مستأصل شده است.

وی با اشاره به ادعای دروغین حقوق بشر در غرب، تصریح کرد:اعتراض به نسل‌کشی در آمریکا جرم است، این آمریکا شریک جرم و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی هستند.

طهماسبی گفت: انتخابات مظهر اقتدار کشور و عامل اساسی پیشرفت همه‌جانبه کشور است، برای سلامت انتخابات همواره باید تلاش کرد، اگر انتخابات درست برگزار نشود ضعف دولت، کشور و ملت را نشان می‌دهد؛ مشارکت بالا، سلامت، رقابت و امنیت چهار راهبرد مهم در این راستا است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به وضعیت مبلمان و المان شهری بیان کرد: به لحاظ ترافیکی وضعیت شهری در برخی نقاط مناسب نیست و درزمینهٔ جمع‌آوری زباله از شهر بایستی اهتمام بیشتری شود؛ حضور مسئولان ادارات باید در نماز جمعه چشمگیر باشد.

 

اتمام آسفالت جاده منتهی به بخش سوری پیگیری شود

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رومشکان با اشاره به اینکه اگر انسان تقوا داشته باشد، درهرحال خداوند را یاد می‌کند و  به دنبال رضایت پروردگار است، اظهارداشت: تقوا انسان را خوشبخت می‌کند، انسان گمان نکند ثروت، دارایی، مال و اولاد او را خوشبخت می‌کند، بلکه خوشبختی در سایه رحمت الهی و زمانی  به دست می‌آید که از محرمات دوری کند و برای  دل قدم برندارد و قدم‌های او برای خداوند باشد؛

وی افزود: اینکه انسان چه می‌خواهد مهم نیست؛ مهم خواست و رضایت خداوند است که نباید با فراموشی و غفلت از این امر مهم دور شویم؛ ریشه همه گناهان در فراموشی و غفلت از یاد خداوند است؛ انسان به همان اندازه که در معرض غفلت است باید دائم‌الذکر باشد، بدانیم که دنیا گذاراست، انسان را مضرور می‌کند، ضرر می‌رساند و می‌گذرد.

امام‌جمعه رومشکان در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله سلامت در جامعه عنوان کرد: اولین و مهم‌ترین مطالبه مردم، مسئله سلامت است که به دلیل عدم وجود بیمارستان و تأخیر در ساخت بیمارستان مصوب و با اشاره به مشکلات ایجادشده در این مسیر، ازجمله وجود معارض در بحث زمین بیمارستان و عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی در رفع این مسئله خواستار پیگیری مسئولین استانی و نماینده شهرستان در رفع مشکل در اسرع وقت شد.

فاطمی نیا گفت: ضرورت دارد آسفالت جاده منتهی به بخش سوری به اتمام برسد، متأسفانه ریشه بسیاری از مشکلات را عدم پیگیری مسئولین استانی است.

امام‌جمعه رومشکان بیان داشت:  مردم و جامعه باید قدردان مسئولینی باشند که جهادی در حال انجام‌وظیفه بوده و کار را پیش می‌برند؛ امروز ۹ ماه از فعالیت شهردار می‌گذرد و شاهد تلاش و پیشبرد کار توسط این نهاد زحمتکش هستیم، زحماتی که از چشمان مردم پنهان نمانده و نمود آن را در سطح شهر و در اذکار عموم می‌بینیم؛ لذا از زحمات شهردار محترم و کارکنان شهرداری قدردانی کرده؛ این عزیزان بدانند مسئولی که خدمت صادقانه می‌کند در درگاه خداوند عزیز است و  در نزد مردم دارای قرب و عزت است و هیچ تلاشی از مردم پوشیده نیست.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های بنیاد برکت بیان داشت: هر تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید صرف کار مربوطه  شود؛ از کارهای خوبی که توسط این بنیاد انجام‌شده کشت زعفران در مساحت بالا در رومشکان است که رونق این امر می‌تواند شهرستان را به سمت قطب کشاورزی شدن سوق دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از