مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد:
اجرای کیفیتبخشی به امور آموزشی و تربیتی
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: رویکرد کیفیتبخشی به امور آموزشی و تربیتی در قالب دو برنامه در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید عیسی سهرابی صبح امروز در آئین بزرگداشت شهید مطهری و هفته معلم که در سالن بانک صادرات خرمآباد برگزار شد، اظهار داشت: ستاد گرامیداشت مقام معلم در استان با هدف تقویت و ارتقاء فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم، اقدامات متنوعی را انجام داده است.
وی افزود: اولین تغییر رویکرد در فعالیتهای ستاد گرامیداشت هفته معلم، رویکرد تمرکززدایی و دادن اختیارات به شهرستانها بود و این موضوع باعث شد اقدامات، فعالیتها و برنامههای خلاقانه بسیاری انجام شود که در این راستا بیش از ۴۰۰ برنامه در سطح استان، منطقه و شهرستان و مدارس برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تلاش برای ایجاد گفتمانسازی، دومین تغییر رویکرد بود که در این گفتمانسازی بخشی از فضای رسانه ملی در سطح استان به موضوع آموزش و پرورش و تکریم معلمان اختصاص یافت و در این هفته همه رسانهها به خوبی به مقام معلم پرداختند.
وی بیان کرد: سومین رویکرد توجه ویژه به معلمان الهامبخش بود، در فرآیند انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۱۹۵ نفر در سطح مدارس در این فرآیند شرکت کردند و نهایتاً ۱۶۸ نفر در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۹ نفر برگزیده استانی شدند؛ علاوه بر این یک نفر به عنوان معلم نمونه در مدارس غیردولتی برگزیده شد.
سهرابی گفت: علاوه بر انتخاب معلمان نمونه، در طرح روایت مهر به معلمان الهامبخشی که علاوه بر نقش رسمی تعلیم و تربیت به نقش انسانی خود پرداختند، توجه شد.
وی با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم دو محور بهعنوان رویکردهای کلان آموزش و پرورش دنبال میشود، تصریح کرد: اولین موضوع مدنظر توسعه عدالت آموزشی بهعنوان پیشزمینه و پیشفرض عدالت اجتماعی است و این موضوع در بُعد سختافزاری در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: در استان ۱۷۰ مدرسه کانکسی، ۷۰ مدرسه سنگی، ۶۱۲ مدرسه تخریبی، ۶۹ پروژه نیمهتمام و ۱۵ پروژه دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ دانشآموز در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا ۱۷۰ مدرسه کانکسی استان تا پایان خرداد ۱۴۰۴ برچیده میشود.
وی اظهار داشت: دومین رویکرد کیفیتبخشی به امور آموزشی و تربیتی است که در قالب دو برنامه در حال اجراست، برنامه اول ارتقاء کیفیت فرآیندهای آموزش و تربیت در سطح مدرسه با تغییر در نوع و سبک آموزش معلمان و برنامه دوم ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است که در قالب الگو و مدل دنبال میشود و امسال ۱۰ درصد مدارس مجری این طرح هستند.
سهرابی افزود: چرخش از رویکرد مدیریت درونداد مدار به مدیریت فرآیندمدار و تغییر در سبک نظارت و ارزیابی دو تغییر رویکرد در مدیریت آموزش و پرورش استان است.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!