حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/07 شمسی | 2024/10/28 میلادی
اجرای طرح جهش تولید در ۲۷ هزار هکتار از دیم‌زارهای بروجرد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مطرح کرد:

اجرای طرح جهش تولید در ۲۷ هزار هکتار از دیم‌زارهای بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بروجرد به ۲۷ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بروجرد، اظهار داشت: افزایش میزان تولید و بهره‌وری بالا مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است که از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون این طرح در سطح ۲۳ هزار و ۷۶ هکتار از دیم‌زارهای بروجرد اجرا شده که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی است. در واقع جهاد کشاورزی، مجری این کار است که هر ساله هزاران هکتار در راستای اجرای این طرح، زیر کشت قرار می‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: اجرای این طرح برای محصولاتی از جمله گندم، جو، گلرنگ، کاملینا، نخود، عدس، علوفه دیم و گیاهان دارویی تعریف شده که توسط کشاورزان کشت شود و علاوه بر افزایش تولید نیز در حوزه اقتصادی و درآمدزایی برای کشاورزان نیز نقش مهمی دارد.

گودرزی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ تُن بذر اصلاح شده بین کشاورزان در این حوزه توزیع شده است و علاوه بر این نیز هفت دستگاه کشت در اختیار کشاورزان قرار داده شد که البته این دستگاه کشت از طریق تسهیلات تهیه شده است.

وی یادآور شد: از دیگر اقداماتی که در این راستا در دستور کار قرار گرفته، پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده که در راستای تسریع در اجرای طرح است، در حال حاضر بروجرد در اجرای این طرح رتبه پنجم را دارد و تلاش داریم تا روند تولید و اجرا را در این طرح افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه امسال ۴ هزار هکتار دیگر هم به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اختصاص می‌یابد، گفت: با اجرای این میزان از اراضی کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بروجرد به ۲۷ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از