حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/07 شمسی | 2024/10/28 میلادی
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد

اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد

نخستین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان امروز با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نخستین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان ظهر امروز در سالن همایش جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدجواد زمردیان دبیر کل کنگره ملی شهدای غریب در اسارت، سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان برگزار شد.

 

لزوم ثبت خاطرات شهدا برای انتقال به نسل‌های آینده

سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال است که توطئه و مکر دشمنان اسلام را شاهد هستیم و دشمنان تمام توان و ظرفیت خود را در عرصه‌های مختلف بکار گرفته‌اند.

وی افزود: مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزار و ادوات جنگی برای تداوم و تحقق تجاوز و جنایت در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پایه و اساس مقاومت مبتنی بر مردم است، عنوان کرد: تردید نکنید مقاومت زنده است، هرچقدر از جبهه مقاومت و فرماندهان شهید می‌شوند رویش، استحکام مدیریتی و حضور و انگیزه قوی‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس در تداوم قیام سالار شهیدان است چون ویژگی‌هایی مانند ایثار، شجاعت، شهامت، ازخودگذشتگی، روحیه استکبارستیزی و مقاومت که در قیام امام حسین (ع) بود در رزمندگان، آزادگان و جانبازان بروز و ظهور داشت.

سردار سلیمانی گفت: کربلا بعد از هزار و ۴۰۰ سال زنده است و امروز از آن کانون گنج استخراج می‌کنیم و آن معرفت است که در کالبد کشور ما و جبهه مقاومت بروز و ظهور کرده است و امروز افتخار می‌کنیم به این توجه‌ای که وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمتر از شهدا نیست، تصریح کرد: مصاحبه با خانواده شهدا و ثبت خاطرات برای نسل آینده می‌ماند، مباحث را باید به زبان هنر و هنرمندانه مستند و به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

 

لرستان ۱۸ شهید غریب دارد

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه این اجلاسیه به برکت و نام شهید غریب است، اظهارداشت: سن نورانی حضرت زهرا (س) ۱۸ سال بود، شهدای غریب لرستان چون همه به عشق حضرت زهرا (س) شهید شدند ۱۸ نفر هستند و همه چیزشان زهرایی بود.

وی افزود: امروز نیز در استان لرستان شهید داشتیم و شهید مهدی نقوی از شهرستان بروجرد در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: امروز شهید دیگری به شهدای لرستان اضافه شد و ما برای این آمده‌ایم که به تأسی از حضرت زهرا (س) برای این مکتب جانمان را بدهیم.

 

شهدای غریب به نسل جوان معرفی شوند

در ادامه نادر قربانی دبیر استانی اجلاسیه شهدای غریب لرستان در سخنانی اظهار داشت: امروز بیست و نهمین اجلاسیه شهدای غریب در لرستان برگزار می‌شود برای اینکه یاد و خاطره ۱۸ شهید غریب در اسارت را زنده نگهداریم.

وی افزود: ۲۶ ماه قبل دبیرخانه شهدای غریب طبق فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد در آن زمان ۵۷۴ اسم داشتیم و امروز ۲ هزار ۲۷۴ اسم وجود دارد که از این تعداد از ۸۰۰ اسم اطلاعاتی در دست نداریم و فقط یک اسم و گزارش داریم که مستند نیست و نمی‌شود به آن استناد کرد که این آمار به جزء شهدای گمنام در اسارت است.

دبیر استانی اجلاسیه شهدای غریب لرستان تصریح کرد: این آمار جزء صلیب سرخ جهانی سرخ ثبت نشده‌اند و فقط ۵۳ نفر که هویت آن‌ها مشخص است در صلیب سرخ ثبت شده‌اند، رسالت ما پیگیری حق این عزیزان است که بتوانیم اسنادی را پیدا کنیم که در صلیب سرخ ثبت شوند.

وی بیان کرد: گام نخست با شناسایی ۱۸ شهید برداشته شده است گام اصلی بعد از این مراسم است که باید معرفی این شهدا را به نسل جوان داشته باشیم که از این شهدای غریب مطلع شوند.

قربانی گفت: دیدار با خانواده‌های شهید، برگزاری هفت یادواره در ۶ شهرستان، کاشت نهال زیتون به تعداد شهدای غریب در روز درختکاری، برگزاری جشن تکلیف دختران مدارس به یاد شهدای غریب، برگزاری اولین شعر شهدای غریب از جمله برنامه‌هایی است که در لرستان برگزار شده است.

در این مراسم از کتاب‌های دو قدم مانده تا حرم و کوی نیک نامان، مستند پرواز در غربت و روزنامه دیواری شهدای غریب لرستان رونمایی شد.

اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد
اجلاسیه شهدای غریب در اسارت لرستان برگزار شد

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از