حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان مطرح کرد:

احتمال ایجاد رواناب و لغزندگی در جاده‌های لرستان

احتمال ایجاد رواناب و لغزندگی در جاده‌های لرستان

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه طی امروز سامانه بارشی بر روی جو منطقه فعال است گفت: مخاطراتی از جمله اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و ایجاد رواناب در استان پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی طی امروز سامانه بارشی بر روی جو منطقه فعال است.

وی با بیان اینکه از ساعات بعدازظهر امروز تا صبح فردا با تضعیف سامانه بارشی از میزان ناپایداری‌های جوی بر منطقه کاسته می‌شود افزود: انتظار می‌رود علاوه بر ابرناکی و گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه قابل ملاحظه و نسبتاً شدید لحظه‌ای برای همه نقاط استان بارش‌هایی به‌صورت پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ و مه صبحگاهی را شاهد باشیم.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: روز جمعه با توجه به گذر امواج پایانی برای برخی از نقاط استان بارش خفیف و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: این شرایط ناپایدار در نقاطی می‌تواند مخاطراتی از جمله اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب را به همراه داشته باشد.

اکبری گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه جو منطقه نسبتاً آرام است و از نظر نوسانات دمایی طی ۴۸ ساعت آینده دماهای کمینه کاهش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از