حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در لرستان

احتمال طغیان رودخانه‌ها در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: با ورود سامانه بارشی به جو لرستان احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه‌ها وجود دارد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز بعداظهر سامانه بارشی به جو لرستان وارد می‌شود و این سامانه بارشی تا غروب روز چهارشنبه بر روی جو استان فعال است.

وی افزود: این سامانه در مدت مذکور برای همه استان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار تگرگ را به دنبال دارد، همچنین برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی رگبار برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: مدل‌ها نشان می‌دهند که از امشب و تا بامداد روز چهارشنبه با ورود هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌های این سامانه بارشی قوی افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: پیرو هشدارهای سطح نارنجی و قرمز صادره از مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان، انتظار داریم که در این مدت مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه‌ها را داشته باشیم که ان‌شاءالله تمهیدات لازم از سوی مسئولان، مردم و به‌ویژه مسافران نوروزی اندیشیده شود تا خساراتی را در سطح منطقه نداشته باشیم.

اکبری گفت: این سامانه بارشی برای ساعاتی از روز چهارشنبه غالباً بارش‌هایی را به صورت پراکنده و رگباری خواهد داشت تا اینکه از بعداظهر روز چهارشنبه به طور کامل از روی جو استان خارج می‌شود و صبح روز پنجشنبه شاهد کاهش قابل توجه دماهای صبحگاهی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای روز پنجشنبه بارشی در استان نداریم و مجدداً از بعداظهر روز جمعه به روز شنبه سامانه بارشی وارد جو لرستان می‌شود که سبب بارش پراکنده باران و رگبار باران می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از