حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرماندار کوهدشت مطرح کرد:

احداث سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت

احداث سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت است، گفت: سیاه‌نمایی هنر نیست، نقد و نقدپذیری واجب ولی تهمت و لجن‌پراکنی حرام است.

 به گزارش سفیرافلاک، محمد مرادی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: رژیم فاسد صهیونیستی که موجب شهادت بالغ‌بر ۷ هزار نفر از مردم مظلوم غزه شده است باید از صفحه روزگار محو شود و جمهوری اسلامی تا نابودی کامل این رژیم غاصب در میدان ایستاده است و هیچ‌گاه از حمایت مستضعفین جهان دست بر نخواهد داشت.

 وی ضمن اشاره به برگزاری مطلوب و صحیح فرآیندهای انتخابات در شهرستان تا به امروز عنوان کرد: آنچه برخی افراد و برخی پدرخوانده‌های خود خوانده سیاسی در مورد موضوع انتخابات در فضای واقعی و مجازی مطرح می‌کنند، خوانش شخصی و نگاه منفعت‌طلبانه آنهاست و اجازه نمی‌دهیم هیچ خللی در روند سلامت انتخابات ایجاد کنند.

 فرماندار کوهدشت ضمن اشاره به بیانات ششم دی‌ماه 1396 مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سیاه‌نمایی هنر نیست، نقد و نقدپذیری واجب ولی تهمت و لجن پراکنی حرام است و مردم کوهدشت فهیم‌تر، آگاه‌تر و دلسوزترین برای خود هستند و اجازه نمی‌دهند که کسی بخواهد برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند و نیازی به دلسوزی‌های منفعت‌طلبانه و تفرقه‌افکنانه هیچ فرد و جناحی ندارند.

 مرادی تصریح کرد: مردم در تعیین سرنوشت انتخابات تصمیم خواهند گرفت و خواست آن‌ها فصل‌الخطاب است و هیچ‌کس حق ندارد برای سرنوشت مردم تصمیم بگیرد.

 وی قانون را فصل‌الخطاب دانست و عنوان کرد: ملاک عمل رأی مردم است ‌و اجازه نخواهیم داد افرادی که دارای زر، زور تزویر هستند برای مردم تصمیم‌گیری و تعیین و تکلیف کنند و خود را به‌عنوان مردم جا بزنند‌؛ با افرادی که بخواهند خللی در روند برگزاری سلامت انتخابات و همچنین کاهش مشارکت مردم اقدامی کنند، برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

 فرماندار کوهدشت پدافند غیرعامل را یک اصل ضروری و لازم‌الاجرا به جهت توسعه جامعه دانست و گفت: پدافند غیرعامل در طول تاریخ بشر وجود داشته است ولی به‌صورت تخصصی در صدسال گذشته توسط کشورها به کار گرفته‌شده است و در ایران اسلامی در سال ۱۳۸۲ به‌فرمان مقام معظم رهبری به‌طور رسمی سازمانی برای این امر تشکیل و ذیل ستاد کل نیروهای مسلح این نهاد در جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت است.

مرادی سد معشوره را یکی از شاخص‌های اصلی پدافند غیرعامل در شهرستان کوهدشت و استان لرستان دانست و افزود: این سد می‌تواند از سیلاب‌های خطرناک به شهرها و استان‌های پایین‌دست جلوگیری کند و همچنین تقویت آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی دشت کوهدشت و شهرستان چگنی و قسمت‌هایی از شهرستان دلفان و سلسله از دیگر مزایا این سد خواهد بود.

 وی تقویت کشاورزی و اقتصاد در شهرستان کوهدشت را از دیگر مزایا سد معشوره دانست و عنوان کرد: اجرای این ابر پروژه یک پدافند غیرعامل محوری است که می‌تواند از بسیاری از مشکلات در استان لرستان و استان‌های هم‌جوار جلوگیری کرده و توسعه چندجانبه چندین شهرستان را در پی خواهد داشت.

 فرماندار کوهدشت تصریح کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کوهدشت یکی دیگر از مثال‌های پدافند غیرعامل است که می‌تواند از مشکلات زیست‌محیطی در شهرستان جلوگیری کند و این پروژه هم‌اکنون در حال فعالیت است.

 مرادی افزود: همه کارگاه‌های احداث جاده‌های شهرستان کوهدشت هم‌اکنون فعال‌اند و با حمایت و کمک‌های مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی خصوصاً استاندار لرستان و نماینده مردم کوهدشت و رومشکان اقدامات شایانی در حیطه راه‌سازی در شهرستان صورت پذیرفته است.

 وی گفت: وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب طی دو سال رياست جمهوری آیت‌الله رئیسی، اقدامات خوبی را در تأمین آب شرب پایدار در شهرستان کوهدشت داشته است و آب شرب منطقه تازه‌آباد شاهیوند و شهرک امام و دیگر نقاط شهرستان اصلاح‌شده و دیگر پروژه‌ها نیز در دست اقدام و فعالیت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از