حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

اختراعات معلم بروجردی با هدف نجات جان انسان‌ها

اختراعات معلم بروجردی با هدف نجات جان انسان‌ها

معلم بروجردی برای نجات جان انسان‌ها اختراعی را انجام داده که در جهان موفق به کسب چند مدال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نخبگان قشری از جامعه هستند که با توان، هوش و استعداد بالقوه‌ای که دارند در مسیر تحول و توسعه جامعه نقش بسیار مهمی دارند.


شناسایی و حمایت از نخبگان گام مهمی است که می‌تواند به شکوفا شدن استعدادهای ویژه آن‌ها کمک کند تا بتواند طرح و ایده‌های خود را به نتیجه برسانند از همین رو مراکز و بنیادهای مختلف دایر شده تا حمایت‌های لازم را از این افراد داشته باشند.

 

اختراع در کنار کار آموزگاری

رضا شاه‌ولایتی آموزگار بروجردی یکی از نخبگانی است که علاوه بر تلاش در مسیر آموزگاری توانسته چند اختراع موفق داشته باشد و اینگونه مشق نخبگی را در کنار درس به دانش‌آموزان یاد دهد.


شاه‌ولایتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ۳۰ ساله هستیم و مدت هفت سال است که در حرفه معلمی مشغول به خدمت هستم، از دوران نوجوانی علاقه زیادی به کارهای پژوهشی و اختراع داشتم از همین رو سعی کردم تا این علاقه را دنبال کنم تا به نتیجه برسد.


وی افزود: تاکنون توانسته‌ام که دو ثبت اختراع داشته باشم که یکی از اختراعاتم، کوله‌پشتی کوهستانی است که قابلیت نجات و ردیابی دارد که این پروژه و اختراع را در سال ۹۹ به ثبت رساندم، اختراع دیگر من کلاه چتربازی هوشمند است که در سال ۱۴۰۰ ثبت شد.


مخترع بروجردی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در دانشگاه فرهنگیان دوران دانشجویی را طی کردم ولی سعی کردم در کنار تحصیل، از فرآیند طرح و ایده‌هایی که دارم دور نشوم که دو اختراع من نمونه مشابه ندارد و بی‌نظیر است.

اختراعات معلم بروجردی با هدف نجات جان انسان‌ها

 

۲ اختراع را به ثبت رساندم

شاه‌ولایتی عنوان کرد: این دو اختراعی که انجام دادم با هدف کمک به افرادی بود که ممکن است در لحظه انجام همان کار با مشکلاتی همراه شوند و سعی کردم در راستای نجات انسان‌ها، اختراع داشته باشم تا نیازی از انسان‌ها را برطرف کنم.


وی گفت: تاکنون مدال‌هایی را در راستای اختراعاتم کسب کردم که در ششمین دوره مسابقات کشوری نوآوری و اختراعات آرموکاپ که به میزبانی کرج برگزار شد، موفق به دریافت مدال طلا و جایزه ویژه جشنواره شدم که اختراع کلاه هوشمند چتربازی را ارائه دادم.


۲ مدال جهانی کسب کردم


نخبه بروجردی اظهارداشت: تاکنون ۲ مدال جهانی اختراعات را به دست آوردم که در بین تعداد زیادی از مخترعان موفق شدم و سال گذشته نیز موفق شدم عضویت دائمی فدراسیون جهانی مخترعان سرتیفیکیت را کسب کنم که برجسته‌ترین عنوانی است که یک مخترع می‌تواند در سطح جهانی داشته باشد.


شاه‌ولایتی بیان کرد: هدفم این است که اختراعم به تجاری سازی برسد و نیاز است در این راستا شرکت‌های دانش بنیان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد چرا که اختراعاتم را به چند جا ارائه دادم.


معلم بروجردی گفت: برای اختراع کوله‌پشتی کوهستانی بیش از یک سال وقت گذاشتم و تحقیق و پژوهش‌های زیادی را انجام دادم تا توانستم این اختراع را به نتیجه برسانم و کلاه هوشمند چتربازی نیز را ظرف چند ماه توانستم به نتیجه برسانم.


شاه‌ولایتی افزود: در واقع خاصیت این کلاه هوشمند و قابلیت‌هایی که دارد اینگونه است که از برخورد فرد با موانع جلوگیری می‌کند و محل دقیقی را که چترباز سوار شده را پیدا می‌کند تا دوباره آن را به همان جا برساند.


وی یادآورشد: کوله‌پشتی کوهستانی هم اینگونه عمل می‌کند که در صورت مفقود شدن کوهنوردان می‌تواند محل دقیق را اعلام کند و نشان دهد که منجر به نجات جان افراد خواهد شد.


تدریس مشق الفبای پژوهش به دانش‌آموزان


مخترع بروجردی با اشاره به اینکه همیشه دانش‌آموزان را به کارهای پژوهشی تشویق می‌کنم، گفت: باتوجه به اینکه در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس هستم لذا همیشه دانش‌آموزان را ترغیب و تشویق می‌کنم تا کارهای پژوهشی انجام دهند چرا که بسیاری از استعدادها در سنین پائین نهفته شده که این کار می‌تواند منجر به شکوفا شدن این استعدادها شود.


شاه‌ولایتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های دیگری را در ذهن دارم که به تدریج روی آن‌ها تحقیق و پژوهش خواهم کرد تا بتوانم آن‌ها را ثبت نمایم.

اختراعات معلم بروجردی با هدف نجات جان انسان‌ها

 

حمایت بنیاد نخبگان از طرح و استعدادهای برتر


مسعود صادقی رئیس بنیاد نخبگان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: بنیاد نخبگان در بخش‌های مختلفی از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، فارغ التحصیلان دانشگاهی، اساتید دانشگاه فعالیت دارد که با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان تلاش دارد تا بتواند این نخبگان را همراهی نماید تا طرح و ایده‌های آن‌ها به نتیجه برسد.


وی افزود: در حوزه دانش‌آموزی در راستای طرح «شهاب » از دانش‌آموزان مستعد و نخبه حمایت می‌شود که به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی می‌پردازد، علاوه بر این نیز طرح «ایران گشت» در حال اجراست که به بازدید دانش‌آموزان از مکان‌های علمی و صنعتی می‌پردازد.


صادقی گفت: در حوزه دانشجویی نیز حمایت‌هایی از نخبگان صورت گرفته که یکی طرح شهید «وزوایی» است که در راستای اجرای این طرح، حمایت از دانشجویان مستعد انجام می‌گردد و هم‌اکنون طرح «مسیر نخبگی» در حال اجرا است، علاوه بر این نیز طرح هسته‌های علمی و فرهنگی را در دستور کار داریم که دانشجویان برتر زیر چتر این هسته قرار می‌گیرند.

 

۳۰ نخبه جذب دستگاه‌های اجرایی شدند

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: این طرح در چند مرحله اجرا شده که تاکنون ۳۰ نخبه در دستگاه‌های مختلف جذب شده‌اند و نخبگانی که قصد ادامه تحصیل را در دانشگاه دارند نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.


صادقی بیان کرد: در راستای حمایت از طرح نخبگان نیز تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که این میزان تسهیلات در هر بخش متفاوت است و علاوه بر حمایت‌های مادی، حمایت‌های معنوی نیز صورت می‌گیرد به طوری که در تابستان امسال ۱۰۰ نخبه به مشهد سفر کردند.


وی عنوان کرد: نخبگانی که کتاب نوشته باشند با هزینه بنیاد نخبگان چاپ و منتشر می‌شود، همچنین رویدادهای کارآفرینی را مورد حمایت قرار می‌دهیم.


رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: تلاش داریم تا نخبگان و استعدادهای برتر توسط رسانه‌ها و صدا و سیما معرفی شوند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از