حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/24 شمسی | 2024/10/15 میلادی
اشتغال مستقیم ۲۶۱ هزار نفر در صنعت شیلات
رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد:

اشتغال مستقیم ۲۶۱ هزار نفر در صنعت شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ۲۶۱ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت شیلات شاغل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید حسین حسینی امشب در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین بازارچه آبزیان غرب کشور که در شیلات لرستان، برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم در لرستان برای تکمیل زنجیره ارزش این پروژه بسیار مهم و اثرگذار در تولید و مصرف شروع به کار کرد که ان‌شاءالله فروردین ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این بازارچه بزرگترین بازارچه تخصصی غرب کشور به مفهوم نقش‌آفرینی شیلات در تأمین غذا، ایجاد سفره رنگین در کنار پروتئین‌های دیگر، معرفی پروتئین آبزیان و افزایش آبزی مصرفی است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی، ارزان‌سازی و دسترس قرارگرفتن محصولات حوزه شیلات، عنوان کرد: در برنامه هفتم سهم گرم پروتئین آبزیان باید به ۹ گرم پروتئین برسد که یکی ابزارهای آن ایجاد بازارچه است.

وی بیان کرد: توزیع تولید بسیار مؤثر است و لوکوموتیو اصلی و کِشنده ناوگان و خوشه تولید بازار است که این بازارچه برای عرضه، فرآوری، طبخ و صادرات آبزیان و یک‌ امکانی برای ایجاد و تولید برنامه‌های طبخ آبزیان است تا بتوانیم سرانه مصرف این استان در کنار تولید خوب آن که نزدیک ۳۹ هزار تُن است سرانه مصرف را به میانگین کشور و از ۷ کیلوگرم به ۱۴ کیلوگرم برسانیم.

حسینی گفت: تولید کشور در حوزه آبزیان یک میلیون و ۴۱۸ هزار تُن است که ۶۴۰ هزار تُن آبزی‌پروری و ۷۷۸ هزار تُن آن صید و صیادی است که سهم لرستان ۳۹ هزار تُن است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۰ هزار تُن صادرات با اعتبار ۶۵۰ میلیون دلار داشتیم که به گزارش گمرک از نظر وزنی ۴۲ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد رشد داشتیم و شش ماهه اول امسال نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۲۱۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: جذابیت محصول، تنوع در طبخ، ارزان‌سازی و فرآوری‌های جایگزین می‌تواند این محصولات را به سفره مردم اضافه کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار مزرعه آبزی‌پروری و حدود ۱۲ هزار شناور و صیاد در کشور وجود دارد اظهار داشت: ۲۶۱ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت شیلات شاغل هستند.

حسینی افزود: براساس مطالعه برای سدهای غیرقابل شرب، دریا و سواحل پرورش ماهی در قفس انجام می‌شود و حدود ۱۵ هزار تُن پرورش ماهی در قفس داریم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از