حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون سپاه لرستان خبرداد:

اعزام اکیپ‌های بهداشتی و درمانی به مرقد امام

اعزام اکیپ‌های بهداشتی و درمانی به مرقد امام

معاون سپاه لرستان گفت: ۲۰ اکیپ بهداشتی، درمانی و پشتیبانی با همت معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان جهت ارائه خدمات سلامت به مرقد امام(ره) اعزام می‌شوند.

عبدالوحید ملک‌آرا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) ۲۰ اکیپ بهداشتی، درمانی و پشتیبانی متشکل از ۶۰ نیروی تخصصی به صورت پایه و تعدادی نیز جهت پیوستن به مراکز اورژانس به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

وی افزود: اکیپ‌ها متشکل از نیروهای عمومی، کارشناسان بهداشتی، تغذیه، پرستاری، فوریت‌های پزشکی، روانشناس و سایر اقشار مرتبط با بهداشت و درمان است که در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: این اکیپ‌های بهداشتی و درمانی ابتدا در راه‌های مواصلاتی پوشش امدادی انجام می‌دهند و در نهایت در مرقد مطهر استقرار می‌یابند و در حوزه امداد، کنترل مدیریت بحران را در کنار سایر نیروهای امدادی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در این اعزام توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات ویزیت، تست‌های قند و فشار خون همراه با داروی رایگان به زائران ارائه می‌شود گفت: این اکیپ‌ها با به کارگیری بیش از ۲۰ تیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی، معاونت درمان و غذا و دارو، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان شهدای عشایر، بیمارستان شهید رحیمی، بهداری سپاه نواحی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از