حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

الزام وزیر راه به تکمیل سامانه‌ املاک

الزام وزیر راه به تکمیل سامانه‌ املاک

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی هر کسی که باشد، باید به اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشد. قانون مالیات بر خانه‌‌های خالی و سامانه املاک و اسکان نیز جزو قوانین موجود در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، جعفری قادری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با تاکید بر نقش سامانه املاک و اسکان در کنترل بازار مسکن، اظهار داشت: اگر دولت به صورت جدی به موضوع اجرایی‌کردن سامانه املاک و اسکان و قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی ورود کند، دیگر انگیزه‌ای برای نگهداری خانه خالی وجود ندارد و خانه‌های احتکار شده، برای اجاره واگذار می‌شوند و این بساط سفته‌بازی و تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای از بین می‌رود.

 

باید مجلس برای دستگاه‌های متخلف برنامه داشته باشد

وی بیان کرد: در شرایط فعلی که این امکان وجود دارد که این کنترل‌ها بر بازار مسکن انجام شود همواره مجلس و دولت می‌تواند بر اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاثیرگذار باشد. سامانه املاک و اسکان در ماه‌های اخیر تا حدودی پیشرفت داشته است اما اینکه چه زمانی به طور کامل اجرایی می‌شود وجود ندارد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس بایستی برنامه‌ای برای برخورد با دستگاه‌هایی که از اجرای این قانون استنکاف کرده‌اند، داشته باشد تا آنها پای کار بیایند و اطلاعات مورد نیاز سامانه املاک و اسکان را تکمیل کنند. 

 

الزام وزیر راه و شهرسازی به تکمیل سامانه املاک

قادری گفت: وظایف مجلس و مخصوصا وظایف نظارتی آن ایجاب می‌کند که از وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی، مطالبه تکمیل سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی هر کسی که باشد و به طور کلی هر وزیری که انتخاب شود، باید به اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشد که قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان نیز جز قوانین موجود در کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از