حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرازی از وصيت‌نامه شهيد «زمانی»؛

امام‌حسین با شهادت خود دشمنان‌ را رسوا کرد

امام‌حسین با شهادت خود دشمنان‌ را رسوا کرد

شهید «حسین زمانی» در وصیت‌نامه خود نوشته است: امام حسين(ع) خود تمام دشمنان اسلام و قران را رسوا كرد و به مسلمين آموختند كه در مقابل اشرار چگونه بايد ايستاد و مقاومت كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید حسين زمانی، هفدهم شهريور ۱۳۴۰، در شهرستان ازنا به دنيا آمد. تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت. معلم بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج كرد و صاحب يک پسر و يک دختر شد. از سوی بسيج به جبهه رفت. بيست و هشتم ارديبهشت ۱۳۶۵، در حاج‌عمران عراق بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار او در زادگاهش واقع است.

 

وصیت‌نامه شهید:

بسم رب الشهدا و الصديقين

از حسين بياموزيم شهادت را و شهادت به معنی گذشتن از جان و مال خود به خاطر خدا برای برقراری دين مبين اسلام و دستورات قرآن است كه از جانب خداوند نسبت به بندگان خود عنايت فرموده است.

به خاطر اينكه مال اندوزان و مشركين نسبت به بنده‌ای كه مظلوم مانده است ستمی روا ندارند.

عزيزان مگر اين نبود كه سالار شهيدان و سرور آزادگان حسين ترجيح دادند كه با نثار خون خود و فرزندان و ياران باوفايش درخت اسلام را آبياری و ریشه ظلم را بخشكانند. ثابت كردند كه در مقابل جهان‌خواران نبايد سر تسليم را فرود آورد.

امام حسين می‌دانست كه با بيعت كردن تمام زحمت جد بزرگوارش و پدر نيرومندش كه برای اسلام و قرآن زحمت كشيدند از بين می‌رفت. وی با مبارزه و شهادت خود تمام دشمنان اسلام و قرآن را رسوا كرد و به مسلمين آموختند كه در مقابل اشرار چگونه بايد ايستاد و مقاومت كرد.

از روحانی و غيرروحانی با مبارزه و شهادت در مقابل قاجار و پهلوی چون كوهی استور ايستادند و برای ما اين را به يادگار گذاشتند كه چگونه بايد در مقابل ظلم و ستم بايستيم و از دستاوردهای آن‌ها دفاع كنيم و ادامه‌دهنده راه شهدا باشيم. جوانان زيادی خون خود را دادند و در راه اهداف خود جنگيدند تا اينكه اين انقلاب به دست ما و با رهبری امام خمينی به پيروزی رسيد.

همان‌طور كه در قرآن آمده است؛ شهيدان رزمنده و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند چون بر ما واجب است كه ادامه‌دهنده راه آنان باشيم.

پدر عزيزم به خدمت شما اميددارم من را حلال كنيد چون پدری شايسته برای من بودی و با وجود فقر مادی شديد خود زحمات زيادی برای من كشيده‌ای من را برای تحصيل به شهر فرستادی و اين همه خودشناسی و آگاهی در حقيقت به من آموختی من كه نتوانستم در زندگی‌ام برایتان كار انجام دهم چون عمر شايد بيش از اين باقی نمانده باشد.

مادر عزيزم من را ببخشيد زحمات و سختی‌هايی را كه در راه من كشيده‌ايد حلال كنيد، از زينب كبری درس بگيريد و اگر شهيد شدم برايم گريه نكنيد برادران و خواهزان عزيز برايم دعا كنيد و پيروزی رزمندگان اسلام را از خدا بخواهيد.

اميدوارم با پيروزی رزمندگان و باز شدن راه كربلا همه به زيارت قبر امام حسين سالار شهدان مشرف شويم. اميدوارم با پيروزی اسلام بر كفر جهانی زندگی خوبی را داشته باشيم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از