حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

امام راحل نشان داد استقلال زمینه‌ساز پیشرفت است

امام راحل نشان داد استقلال زمینه‌ساز پیشرفت است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: امام راحل نشان داد که استقلال زمینه‌ساز پیشرفت است و با فکر مستقل می‌توان به رشد و توسعه دست یافت.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: طبیعتاً امام راحل، بی‌نظیرترین شخصیت جهان معاصر است که هم از بُعد شخصیتی بی‌نظیر بودند و هم اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان دستاوردی که داشتند در دوره معاصر نظیر ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که برای مردم بیداری و برای جهان معاصر هوشیاری را به همراه داشت از همین رو امام راحل به جهان معاصر چگونه زیستن و چگونه مقابله کردن با ظلم را در برابر نظام استکباری و ایستادگی در برابر دشمن را یاد داد تا ملت‌ها بتوانند هویت داشته باشند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: ابعاد شخصیتی امام راحل هرگز با زبان قابل توصیف نیست و از بُعد عرفانی گرفته تا ابعاد اجتماعی، سیاسی، علمی و ابعاد شجاعت امام راحل در دنیا نمونه است که توانست جهانی را که غرق در تاریکی و بی‌هویتی بود را فروغ بخشد.

نظری مهم‌ترین پیام و ثمره انقلاب را رسیدن به هویت واقعی و کرامت برشمرد و گفت: در واقع امام خمینی(ره) یک یادآوری برای بشریت بود که یاد داد انسان باید دارای هویت باشد، نباید ظلم بپذیرد و ظلم کند و از ظرفیت انسانی به درستی برای اعتلای خود و جهان پیرامون استفاده نماید.

وی یادآورشد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان دستاورد امام راحل، در تاریخ معاصر نظیر و مانند ندارد و امروز کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه در سراسر عالم با تاسی از انقلاب اسلامی ایران در مقابل ظلم و زورگویان ایستاده‌اند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در دنیای امروز مقتدر و پیشرفته است، افزود: اقدامات امام راحل و انقلاب اسلامی ایران به مردم یاد داد که باید روی پای خودشان بایستند، مستقل فکر کنند تا بتوانند پیشرفت و توسعه را رقم بزنند تا به قله تمدن نوین اسلامی نزدیک شوند.

نظری عنوان کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد تا مردم خودشان توانستند تصمیم بگیرند و به دانشگاهیان هم آموخت که این دانشگاه، مبداء تحولات است و به همه آحاد جامعه نشان داد که با داشتن استقلال می‌توانند زمینه را برای پیشرفت کشور فراهم کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از