حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

امیدآفرینی جهادگران در امتداد محرومیت‌زدایی

امیدآفرینی جهادگران در امتداد محرومیت‌زدایی

دانشجویان جهادگر در امتداد محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف، امید را در مناطق محروم گسترش می‌دهند.

به گزارش سفیرافلاک، جهادگران همیشه در میدان خدمت‌رسانی به محرومان پیشتاز بوده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و درمانی در مناطق محروم با همه توان مشغول به خدمت می‌شوند.

زمستان و تابستان ندارد، در عرصه جهاد، برای زدودن غبار محرومیت در کنار محرومان حاضر شده و برای کاهش درد و رنج‌های آنان، هرآنچه در توان دارند را به کار می‌گیرند که ثمره این جهاد، خدمت در عرصه درمانی و پزشکی است.

دانشجویان جهادگر مانند جوانان دوران دفاع مقدس اینبار در جبهه‌های دیگر فعالیت می‌کنند و شوق خدمت در این عرصه سبب شده تا شاهد حضور پرشور قشر دانشجو برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم باشیم.

 

 فعالیت ۲۱ گروه جهادی دانشجو برای محرومیت‌زدایی

محمد ابدالی، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی برادر و خواهر در قالب ۲۱ گروه جهادی بسیج دانشجویی در عرصه‌های پزشکی، دندانپزشکی دامپزشکی، فنی، آموزشی، فرهنگی، عمرانی به مناطق محروم و دورافتاده استان اعزام شده تا بتوانند به ساکنان این مناطق خدماتی را ارائه دهند.

وی افزود: در گروه پزشکی ۱۲ پزشک متخصص توانستند حدود ۸۰۰ نفر از بیماران مناطق محروم را ویزیت نمایند، همچنین در بخش دندانپزشکی ۱۴ پزشک موفق به ارائه خدمات به ۲۶۰ نفر شده که خدماتی از جمله ترمیم، عصب‌کشی، پرکردن و کشیدن را انجام دادند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: از دیگر خدماتی که توسط دانشجویان جهادگر ارائه می‌شود در بخش دامپزشکی است که واکسیناسیون بیش از ۳ هزار راس دام در روستاها را با هدف کمک به دامداران انجام دادند.

 

۲۲ مدرسه در بخش عمرانی بازسازی و شاداب‌سازی شد

ابدالی با بیان اینکه ۲۲ مدرسه در بخش عمرانی بازسازی و شاداب‌سازی شده است گفت: این اقدام در مدارس شهری و روستایی انجام شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی ترمیم و نوسازی بیش از پنج مسجد روستایی، ساخت و ترمیم بیش از پنج منزل مسکونی، ساخت دو مخزن بزرگ آب روستایی از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه عمرانی انجام شده است.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی لرستان گفت: در بخش آموزش نیز بیش از ۱۶۰ دانشجوی بسیجی فرهنگیان استان در ۳۰ روستای کم‌برخوردار استان کلاس‌های تقویتی و آموزش دروس ریاضی، زبان، گلدوزی، خیاطی و نقاشی را برای دانش‌آموزان و علاقمندان به این رشته ها برگزار نمودند.

ابدالی اظهارداشت: در قسمت فنی ۵۵ نفر از دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای استان در ۱۰ روستا به تعمیر وسایل منزل این خانوارها پرداختند.

وی با اشاره به اینکه کمک به خانواده‌های نیازمند و رفع مشکلات محرومان از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های جهادگران است، افزود: دانشجویان بسیجی در طول سال و در ایام مختلف به مناطق محروم اعزام شده که استقبال جوانان برای حضور در این مناطق بسیار زیاد است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از