حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/07 شمسی | 2024/08/28 میلادی
با حضور استاندار لرستان انجام گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد مجتمع کشت‌وصنعت در سلسله

انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد مجتمع کشت‌وصنعت در سلسله

تفاهم‌نامه ایجاد مجتمع کشت‌وصنعت هلدینگ انتخاب در سلسله با حضور استاندار لرستان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، تفاهم‌نامه ایجاد مجتمع کشت‌وصنعت هلدینگ انتخاب در سلسله امروز با حضور استاندار لرستان، فرماندار سلسله و جمعی از مسئولان منعقد شد.

ابوطالب شفقت امروز در آئین امضاء تفاهم‌نامه پروژه بزرگ شرکت کشت و صنعت در شهرستان سلسله اظهارداشت: بنگاه بزرگ اقتصادی انتخاب همه زنجیره‌های ارزش اقتصادی را در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد و توسعه صنعتی و تجاری‌سازی آنها را با توجه به تعاملات بین‌المللی صورت می‌دهد و با توجه به توانمندی اقتصادی امید می‌رود بخش نخست این مجتمع تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی افزود: این شرکت در چندین کشور بزرگ دنیا فعالیت داشته و بسته‌های مختلف اقتصادی در تمامی حوزه‌ها دارد و با توجه به وضعیت کشاورزی استان و توانمندی این مجموعه باید از این ظرفیت نهایت بهره لازم برده شود.

شفقت با بیان اینکه لرستان همه توانمندی‌ها را در بخش کشاورزی دارد عنوان کرد: باید تجاری‌سازی لازم برای زنجیره‌های ارزش تولیدات صورت گیرد ضمن اینکه در تولید نیز باید نوآوری داشت و ارزش افزوده بالایی برای محصولات ایجاد و قیمت محصولات را افزایش داد.

وی ادامه داد: به دلیل حضور این مجموعه در بازارهای دنیا بازاریابی خوبی برای محصولات تولیدی ایجاد و می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

شفقت با بیان اینکه در کشور استرالیا ضریب تولید گوسفند ۲.۷ است و از هر ۱۰۰ راس گوسفند ۳۷۰ راس بره تولید می‌شود عنوان کرد: این در حالی است که عشایر کشور به طور میانگین از ۱۰۰ راس گوسفند نهایتاً ۸۰ بره تولید می‌کنند.

استاندار لرستان درخصوص شهرستان شهرستان سلسله گفت: این شهرستان به واسطه آب و زمین حاصل‌خیز یکی از بهترین شهرستان‌های استان در زمینه کشاورزی است و باید کشاورزی را توسعه و زنجیره ارزش محصولات مختلف را ایجاد و کشاورزی آن را صنعتی کرد.

شفقت افزود: اگر امنیت غذایی وجود داشته باشد و خط تولید مرغ و ماهی و سایر محصولات ما وابسته به انگلیس و فرانسه و کشورهای دیگر نباشد به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در خصوص شرکت کشت و صنعت انتخاب و آغاز عملیات اجرایی احداث شرکت کشت و صنعت شهرستان سلسله گفت: با امضای تفاهم‌نامه انتظار می‌رود پانزدهم شهریور عملیات واگذاری به هلدینگ بلافاصله صورت گیرد و عملیات اجرایی به دلیل بروکراسی‌های زمان بر اداری آغاز شود.

شفقت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: امروز این چهره‌ها به دلیل خدماتی که به مردم داشتند همچنان سمبل مدیریتی کشور هستند.

استاندار لرستان تصریح کرد: شهید رئیسی و خدمات شایسته و جهت‌گیری‌های کلان راهبردی وی در سطح ملی و جهانی و نظام‌مند کردن برنامه‌ها در راستای تحقق دولت اسلامی و پیوند با کشورهای اسلامی منطقه و تمامی کشورهایی که با ایران اسلامی امادگی همکاری داشتند و همچنین برخورد جدی وی با مخالفان و دشمنان از طریق تقویت جبهه مقاومت از نکات برجسته خدمات ایشان بود.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم دولت وفاق ملی برنامه خود را آغاز کرده است افزود: در شرایط خاصی که نظام جمهوری اسلامی برخی از اعضای خود را از دست داده برد اما برنامه‌های صنعتی، تولیدی، مدیریتی و امنیتی کشور متوقف نشد و دولت و وزرای جدید نیز مستقر و لطمه‌ای به چرخه مدیریت نظام وارد نشد و این در سایه نظام ولایی و هدایت ولی امر مسلمین اتفاق افتاد و منجر به تقویت روابط مردم و دولتمردان شده است.

شفقت بیان کرد: مدیران باید در تمامی سطوح عملکرد یکسال گذشته خود را ارزیابی کنند و چنانچه فعالیتی صورت گرفته قطعاً منجر به تشویق مردم خواهد شد و چنانچه برخی برنامه‌ها انجام نشده باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام آن‌ها صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از