حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

بارزترین نمونه سوءاستفاده از علم، آمریکاست

بارزترین نمونه سوءاستفاده از علم، آمریکاست

نماینده سابق مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بارزترین نمونه سوءاستفاده از یافته‌های علمی در عصر حاضر، آمریکاست.

بهرام بیرانوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: مجموعه علوم و یافته‌ها، میراثی مشترک برای ساختن و اداره زندگی نوع بشر است که در طول تاریخ، تعالیم آسمانی و یافته‌ها فنی و محصولات فکری بوده‌اند که زندگی را برای مردم تسهیل کرده و مشکلات را از سر راه برداشته‌اند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اما در طول تاریخ چه بسیار افراد، اقوام و دولت‌ها بوده‌اند که از این محصولات به عنوان ابزار سلطه و اضرار به غیر استفاده کرده‌اند که در این راستا نمونه‌ها بسیار است و بارزترین نمونه سوءاستفاده از یافته‌های علمی در عصر حاضر، آمریکاست.

نماینده سابق مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکاست که با سلطه علمی و امتیازات اقتصادی، جبهه استکبار را رهبری می‌کند و بسیاری از محصولات و یافته‌ها را در انحصار گرفته و آنها را ابزار بهره‌کشی و اعمال قدرت خود کرده است.

بیرانوند عنوان کرد: توان جسمی انسان‌ها فاصله معناداری با هم ندارد، آنچه توانایی خارج از قاعده برای عده‌ای ایجاد می‌کند، استعداد، اندیشه، انحصار، اختراعات و مصنوعات و دسترسی به منابع و هنر ترکیب و استفاده از اینهاست.

وی با بیان اینکه آمریکا به عنوان راس استکبار جهانی از مجموعه علوم در جهت بسط سلطه ظالمانه خود بیشترین سوء‌استفاده را کرده و می‌کند، گفت: به عنوان نمونه، اولین سازنده بمب هسته‌ای و اولین استفاده کننده از آن آمریکاست، در حالیکه صنعت هسته‌ای می‌توانست در خدمت حل مشکلات و تسهیل زندگی بشر قرار گیرد.

نماینده سابق مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این علم می‌توانست در خدمت درمان امراض انسان‌ها باشد ولی این یافته علمی و مصنوع دست بشر، توسط نظام سلطه بلای جان بشر شده است و از این دست سوء استفاده‌ها بسیار است که آمریکا شاگرد اول این انحرافات است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: قربانی انحراف در استفاده از علوم و نتایج آن، مفهوم عدالت و صلح است چرا که اول باید تعادل در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها بهم خورده تا زمینه چپاول سرمایه‌ها فراهم شود و آمریکا در این زمینه همچنان پیشتاز است و از این علوم در جهت ساخت بمب‌هایی استفاده می‌کند که این سلاح‌ها را برای کشتار جمعی مردم و ملت‌های مظلوم به کار می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از