حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل هواشناسی لرستان:

بارش‌های امسال بیش از حد نرمال است

بارش‌های امسال بیش از حد نرمال است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: امسال بارش‌های پاییز و زمستان در لرستان بیش از حد نرمال است.

 
 
به گزارش سفیرافلاک، بهروز مرادپور صبح امروز در نشست شورای بحران استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با بارش‌های فصل پاییز و زمستان اظهارداشت: امسال بارش‌های پاییز و زمستان با پدیده ال‌نینو همراه است اما جای نگرانی وجود ندارد چون این پدیده در مناطق استوایی و اقیانوس آرام به وقوع می‌پیوندد و تا کشور ما فاصله زیادی دارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه پدیده ال‌نینو خسارات و تبعاتی را به دنبال دارد می‌طلبد نسبت به لایروبی رودخانه‌ها اقدام شود و در این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند.
 
مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: امسال میزان بارش‌های فصل پاییز و زمستان بیش از حد نرمال است به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها از نیمه دوم آبان تا نیمه اول آذرماه تا بیش از ۲۰ درصد از حد معمول باشد همچنین از نیمه دوم آذرماه تا بهمن ماه نیز ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر افزایش بارندگی‌ داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: با توجه به افزایش بارش‌ها امسال آبگرفتگی معابر در فصل پاییز و زمستان بیشتر از سال‌های گذشته رخ می‌دهد که با توجه به این وضعیت لایروبی رودخانه‌ها می‌تواند بسیاری از خسارات سیل را کاهش دهد.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از