حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی لرستان اعلام شد؛

پائیز کم‌بارش زمستان نرمال

پائیز کم‌بارش زمستان نرمال

معاون هواشناسی لرستان از وضعیت بارش‌های استان لرستان در فصل پائیز و زمستان خبرداد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: براساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد وضعیت بارش و دمای کشور، انتظار داریم که میانگین بارش کشور در فصل پائیز گرایش به کمتر از نرمال داشته باشد و بیشترین کاهش برای نیمه آبان به نیمه آذرماه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول زمستان بارش‌ها قدری بهبود پیدا می‌کند و در محدوده نرمال برآورد می‌شود، افزود: شرایط دمایی هم نشان می‌دهد طی فصل پیش‌رو باز هم شاهد افزایش دما نسبت به وضع نرمال هستیم و به طور کلی مدل‌ها نشان می‌دهند که در این بازه زمانی یعنی در فصل پائیز شاهد افزایش یک تا دو درجه‌ای دما برای کشور و استان نسبت به نرمال هستیم.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه نیمه مهرماه و نیمه آبان‌ماه به طور کلی بارش در اکثر مناطق کشور و به‌ویژه غرب گرایش به کمتر از نرمال دارد عنوان کرد: بارش‌ها برای نیمه آبان تا نیمه آذر در دو سوی رشته‌کوه زاگرس و جنوب غرب کشور و از جمله استان لرستان باز هم گرایش به کمتر از نرمال دارد، حتی مدل‌ها نشان می‌دهند که بیشترین کاهش هم در این بازه زمانی رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: نیمه آذر تا نیمه اول دی بارش‌ها قدری بهبود پیدا می‌کنند و در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شوند همچنین از نظر شرایط دمایی نیز به طور کلی میانگین دما در استان در ماه شهریور و مهرماه باز هم بیشتر از نرمال است.

اکبری تصریح کرد: برای ماه‌های مهر، آبان و آذر باز همین افزایش دما نسبت به نرمال بلندمدت را داریم که اکثر مدل‌ها این افزایش را بین یک تا دو درجه پیش‌بینی می‌کنند.

وی گفت: هفته پیش‌رو، هفته آرامی است و پدیده جدی خاصی در استان نداریم و انتظار می‌رود تا روز سه‌شنبه آسمان لرستان در اغلب نقاط صاف و همراه با وزش باد باشد؛ گاهی شاهد سرعت وزش باد هستیم که سرعت وزش باد نهایتاً در نواحی بادخیز به وضعیت قابل ملاحظه می‌رسد، از نظر شرایط دمایی نیز امروز تغییری نداریم اما مجدداً برای روز یکشنبه و دوشنبه باز هم شاهد افزایش تدریجی دماهای روزانه در سطح لرستان هستیم که همچون روال گذشته مدیریت بهینه مصرف برق به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از