حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

برف و باران آسمان لرستان را در برمی‌گیرد

برف و باران آسمان لرستان را در برمی‌گیرد

معاون هواشناسی لرستان گفت: برای لرستان بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی بامداد روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه وارد جو استان می‌شود و مخاطراتی همچون بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌هاو وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: در پی ورود این سامانه بارشی به جو استان که فعالیت آن تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد، هشدار سطح نارنجی صادر شد.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در پی فعالیت این سامانه بارشی در لرستان گفت: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال خسارت به سازه‌‌های موقت وجود دارد.

وی مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی را از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی دانست و تصریح کرد: توصیه ما پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها و همچنین اجتناب از سفرهای غیر ضروری و پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌هاست.

اکبری بر عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از