حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/14 شمسی | 2024/11/04 میلادی
معاون راهداری کشور خبرداد:

برقراری‌تردد در محور پلدختر- خرم‌آباد تا ۲روز آینده

برقراری‌تردد در محور پلدختر- خرم‌آباد تا ۲روز آینده

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تا دو روز آینده تردد در محور پلدختر - خرم‌آباد برقرار و کارهای اساسی از قبیل دیوارسازی و آسفالت بخش‌های تخریبی تا یک الی دو ماه آینده به مرور انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» رضا اکبری ظهر امروز در حاشیه بازدید از محور پلدختر - خرم‌آباد اظهار داشت: محور قدیم پلدختر - خرم‌آباد بر اثر بارش‌های چند روز گذشته دچار آسیب شد به‌طوری‌که در برخی نقاط آبشستگی در حاشیه محور، ریزش سنگ و ِگل‌و‌لای به داخل جاده رخ داد، همچنین در یک نقطه تقریباً گلوگاهی نیز تخته سنگ بسیار بزرگی از دامنه ارتفاعات رها و سبب شکسته شدن و قطع ارتباط شد.

وی افزود: نقطه آسیب‌دیده مذکور جای مانور ماشین‌آلات زیادی ندارد، هرچند ماشین‌آلات در این نقطه به اندازه کافی وجود دارد تا بتوان این محور را به وضعیت و حالت عادی برگرداند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه کار خاکریزی این مسیر تا چند روز دیگر ادامه دارد عنوان کرد: این خاکریزی به این دلیل است که بتوان عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کرد و تردد را به حالت عادی برگرداند.

وی با اشاره به اینکه ظرف مدت یک تا دو روز آینده تردد در محور پلدختر - خرم‌آباد برقرار و کارهای اساسی از قبیل  دیوارسازی، آسفالت بخش‌های تخریبی و همچنین ایجاد حفاظ طی یک الی دو ماه آینده به مرور انجام می‌شود.

اکبری تصریح کرد: این جاده در جریان سیلاب سال ۹۸ خسارت قابل توجهی دید که از همان سال دستگاه‌های مختلف استان لرستان در این محور فعال شده و راهداری لرستان و سازمان راهداری کشور پروژه‌های زیادی در این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در سیلاب سال ۹۸ بیش از ۱۰ دستگاه پل در محور پلدختر- خرم‌آباد دچار شکستگی و تخریب شدند که همه این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسیدند تصریح کرد: در پی وقوع سیلاب بخش‌هایی از این محور به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی آن از بین رفته بود که بازسازی آنها انجام و هم‌اکنون وضعیت خوبی دارد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: ایمن‌سازی حاشیه محور پلدختر - خرم‌آباد تنها کار مهمی است که هنوز باقی مانده و کار جدی بر روی آن انجام نشده است که بر اساس برآورده‌های ما حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده نیاز است تا بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل قبول و بهتری برسانیم. سال‌هاست که نتوانسته‌ایم اعتبار لازم را جهت احداث ۱۵ کیلومتر از محل منابع ملی و استانی تامین کنیم و اعتبارات بحران نیز به این منظور اختصاص پیدا نکرد.

وی افزود: در چند روز گذشته در همان نقاط این محور مجدداً آبشستگی‌هایی رخ داد که برنامه داریم امسال به صورت نقطه‌ای کار احداث پنج کیلومتر دیواره را از اعتباراتی که در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، شروع کنیم، همچنین با بازدیدی که رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از این محور دارند امیدواریم رقمی حدود هزار میلیارد تومان برای این محور تخصیص یابد تا بتوانیم دیوارسازی حاشیه این محور را تکمیل کنیم چون اگر دیوارسازی این مسیر جاده انجام شود این محور از آبشستگی‌ها و سیلاب‌های متوسط و نسبتاً شدید مصون می‌ماند و ایمنی آن به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از