حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هماهنگ‌کننده‌ سپاه لرستان خبر داد:

برگزاری اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و دانش‌آموز در لرستان

برگزاری اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و دانش‌آموز در لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه لرستان با اشاره به برگزاری کنگره 6555 شهید لرستان در آبان ماه گفت: اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و شهدای دانش‌آموز در استان برگزار می‌‎شود.

به گزارش سفیرافلاک، سرهنگ محمد محمودوند امروز در نشست با خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان اظهارداشت: از سال ۱۳۷۵ کنگره ملی در کشور کلید خورد و هر استان ۱۰ سال یک‌بار با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت کنگره برگزار می‌کند.

وی افزود: در کنگره، ایثار و فرهنگ شهادت باید به صورت میدانی لمس شود و طبق سخن مقام معظم رهبری در کنگره کرمان فرهنگ شهادت، خدمت‌رسانی به مردم است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف کنگره هیات امنا، هیات اندیشه‌ورز، شورای سیاست‌گذاری با ریاست نماینده ولی فقیه در لرستان، ستاد کنگره، ۲۲ کمیته، ستاد اجرایی شهرستان و ستاد اجلاسیه اقشار تشکیل شد.

وی بیان کرد: ۱۵۰ جلسه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید دانشگاه و استعدادهای خوب استان برگزار شد که خروجی آن ۳۱۴ عنوان برنامه در قالب ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام است و برنامه‌ها در ۱۴ حوزه فعالیت ابلاغ شد.

محمودوند گفت: در طول سه سال تلاش شبانه‌روزی بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی داخل، خارج کمیته‌ای و شهرستانی داشتیم که همه حوزه‌ها را رصد کردیم و یک تیم نظارتی از نظارت و بازرسی استانداری، سپاه، دفتر نهاد مقام معظم رهبری و ستاد کنگره ملی کل کشور بر فعالیت‌ها نظارت می‌کرد.

وی تصریح کرد: در فاز اول کنگره همه برنامه‌ها بیشتر از ۷۵ درصد انجام شده‌اند و کنگره در فاز پایانی است، محصولات کنگره در جایی به نام اجلاسیه به مردم نشان داده می‌شود و تاکنون سه اجلاسیه برگزار شده است و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و شهدای دانش‌آموز را در پیش‌رو داریم، همچنین اجلاسیه پایانی آبان ماه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان گفت: هزار و ۸۰۶ یادواره شهید در قالب‌های آبروی محله، پایگاهی، حوزه‌ای، شهرستانی، قشری، موضوعی و استانی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: سایت کنگره فعال است و می‌توان مزار مطهر شهدای خرم‌آباد و بروجرد را به‌صورت مجازی زیارت کرد، همچنین بارکد روی قبر شهدا در خرم‌آباد زده شده است که با اسکن می‌توان اطلاعات شهید را مشاهده کرد.

سرهنگ محمودوند افزود: دو جشنواره تولید محتوای دیجیتال،۲۰ قسمت پویانمایی و ۱۵ پویش مجازی در حوزه فضای مجازی انجام شده است.

وی عنوان کرد: کلید خوردن ساخت یک فیلم سینمایی فاخر با موضوع از حاج عمران تا کربلا، بیش از ۱۴ هزار دقیقه ساختارهای مختلف رادیویی، تولید ۱۵۰ دقیقه موسیقی در رادیو و بیش از ۲۰ هزار برنامه در صدا و سیما انجام شده است که ۴۰ مستند بعد از کنگره اصلی با حضور عموم مردم نمایش داده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در رابطه با برنامه‌های اجرا شده حوزه فضاسازی محیطی نیز بیان کرد: بیش از دو هزار ترمیم و نصب تابلوی شهدا در استان، اختصاص ۲۴ بیلبورد تبلیغاتی و هشت تابلو روان دیجیتال در حوزه فضاسازی، ساخت و نصب ۵۴ سردیس و المان شهدا در سطح استان و ۶۵ یادمان در رابطه با شهدای روحانی، مدافع حرم، محل بمباران دانش‌آموزان، شهدای گمنام و بانوان اجرا شده است.

وی گفت: واکاوی ۱۳۰ هزار سند و چهار هزار و ۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از رزمندگان، ۱۸۵ تئاتر خیابانی، تولید ۱۴نمایش نامه دفاع مقدس، ۱۲جشنواره عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان از اقدامات فرهنگی و هنری کنگره است.

محمودوند تصریح کرد: ساخت ۱۵ قسمت مستند مادران و همسران شهدا، ۲۴ قسمت تولید مجموعه‌ نقش زنان لرستان در دفاع مقدس، افتتاح ۱۱ پارک بانوان، برگزاری ۱۴رویداد چندجانبه کشوری در سطح استان، ۵۰ صعود به قله های مرتفع کوهستانی استان و کشور در راستای اهداف کنگره برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش ۱۶ اردوی تیم ملی به نام شهدا در استان و  تجلیل از ۵۸۰ قهرمان ملی، آسیایی و جهانی به نام شهدا انجام شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهارداشت: در حوزه دانش‌آموزی ۶۷ جشنواره فرهنگی و هنری، ۴۱ مورد آماده‌سازی و اجرای سرود خیابانی، تجلیل از هزار و ۲۰۰ خانواده دانش‌آموز صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس، ۲۵ عنوان ساخت کلیپ و عکس نوشته روحانیت و یک عنوان سرود، تجلیل از خانواده شهدا، سرپرستی شش هزار و ۵۵۵ کودک یتیم، آزادی شش هزار و ۵۵۵ زندانی، اهدای ویلچر، تسویه حساب بدهی‌های مردم ضعیف، هفت یادواره شهدای دانشجو، ۱۲مسابقه علمی، حمایت از ۱۴پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب انجام شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از