حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
رئیس‌جمهور:

بر عهدی که بستیم، هستیم

بر عهدی که بستیم، هستیم

رئیس‌جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی سخنرانی کرد و گفت: ما بر عهدی که بستیم، هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مسعود پزشکیان صبح شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ پس از تجدید میثاق اعضای هیئت دولت چهاردهم با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره) سخنرانی کرد و با اشاره به سخنان سید حسن خمینی در این مراسم تأکید کرد: ما بر عهدی که بستیم، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان کسی است که با همه به عدالت رفتار کند. راه امام حسین(ع) یعنی پایبندی به‌حق، دشمن می‌خواهد تفرقه باشد، فریب نخوریم الآن وضعیت ما آن‌گونه که باید باشد نیست. کسانی را شهید کردند که نخبگان ما بودند، این‌ها را از دست ما گرفتند، کسانی را گرفتند که می‌توانستند کانون وحدت و انسجام باشند.

پزشکیان اظهار داشت دشمن تلاش می‌کند تا در جامعه تفرقه باشد، ما نتوانیم باهم متحد شویم. اگر مسلمانان باهم بودند آیا اسرائیل جسارت می‌کرد که چنین غلط‌هایی در منطقه کند؟ آمریکا، اروپا یا هر قدرت دیگری می‌توانستند؟ مجلس و آن‌هایی که به دولت رأی دادند پیام بزرگی به جامعه دادند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. در قرآن آمده است قیامی که امام حسین کرد برای مطالبه حق بود. امام حسین(ع) امر معروف و نهی از منکر را برای گرفتن حق انجام داد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: از ما سؤال خواهند کرد که در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم. خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوئیم و به‌طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق‌وحقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

پزشکیان افزود: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آن‌ها چیست، اما رفتار آن‌ها بر اساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است. باید در عمل نشان دهیم که به آنچه می‌گوئیم عمل خواهیم کرد و تا آخر بر آن هستیم. امام(ره) نگاهش به محرومان بود، به وحدت جامعه بود. برای حل مشکلات هیچ راهی به جز وحدت و انسجام داخلی نداریم.

وی گفت: معتقدم همان‌گونه که اوایل انقلاب وحدت ما باعث شد علی‌رغم اینکه همه دنیا جمع شدند تا ما را ساقط کنند، اما نتوانستند، زیرا وحدت داشتیم و علی‌رغم اینکه هیچ نداشتیم با عشق ایستادیم. الآن هم اگر با ایمان بایستیم می‌توانیم تمام مشکلات را حل کنیم و باید حل کنیم. برای اینکه خون شهدا فراموش نشود باید بر حق بایستیم و مشکلات را حل کنیم. وحدت انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت با رهبری مقام معظم رهبری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاهی نفروشند. با خون‌دل خویش خریدن دگر آموز. بدانید که این راه با خون‌دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید. باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه‌چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم. امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام و جود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از