حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول بسیج سازندگی لرستان:

بسیج‌سازندگی دهه‌فجر تا انتخابات هرروز پروژه افتتاح می‌کند

بسیج‌سازندگی دهه‌فجر تا انتخابات هرروز پروژه افتتاح می‌کند

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: بسیج سازندگی در راستای خدمت به مردم، از دهه‌فجر تا انتخابات هر روز یک پروژه افتتاح می‌کند.

احسان جهانبخش در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بسیج سازندگی پروژه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده به‌طوری که یکی از اقدامات این بخش، جهاد آبرسانی بوده که پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) یک پروژه ملی است که با همکاری شرکت آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، در استان لرستان ۱۲۵ روستا با مبلغ ۴۲۵ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۷۴ درصد منابع مورد نیاز این پروژه تامین شده و پیشرفت فیزیکی این طرح ۶۳ درصد است که تاکنون آبرسانی به ۴۰ روستا انجام شده است.

 مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: در همین راستا در بروجرد پنج مخزن با حجم‌های مختلف آب و دو حلقه چاه عمیق در نظر گرفته شده که در مجموع در بروجرد هفت پروژه جهاد آبرسانی داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانبخش عنوان کرد: در الیگودرز حدود یک ماه پیش آب شرب ۲۱ روستا وصل شد، علاوه بر این نیز در شهرستان‌های دورود، دلفان و الشتر پروژه تعریف شده که در دهه‌فجر نیز آب ۱۴ روستای سلسله وصل شد.

وی ادامه داد: عرصه دوم بسیج سازندگی که از سال ۹۹ فعال شده، کانال‌های کشاورزی است که در بروجرد امسال سه کیلومتر و ۵۰۰ متر کانال کشاورزی و استخر ذخیره آب انجام شده است، همچنین در دهه‌فجر چهار کیلومتر و یک ماه پیش سه کیلومتر دیگر کانال کشاورزی به بهره‌برداری رسید که در کانال‌های کشاورزی عملکرد ما بالای ۲۰۰ درصد است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه در تسهیلات اقتصاد مقاومتی امسال ۳۲۰ میلیارد تومان برای استان لحاظ شد، گفت: تاکنون بالای ۸۰ درصد متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها باید همکاری کنند، زمانی که بودجه تملک و دارایی و تبصره ۱۶ و ۱۸ ابلاغ می‌شود یعنی مصوب است و بانک‌ها باید پرداخت کنند و دنبال و پیگیر این موضوع هستیم تا پرداخت تسهیلات تسریع شود.

جهانبخش خاطرنشان کرد: در بروجرد ۸۰۰ نفر در نوبت وام اقتصاد مقاومتی هستند که عملکرد خوبی در اقتصادمقاومتی داشته که این تسهیلات در حوزه تولید دام، ارده و شیره، ترشک و لواشک و صنایع‌دستی پرداخت می‌شود و یکی از شهرستان‌های پیشرو در استان است.

وی با اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۵۵ گروه جهادی فعالیت دارند، تصریح کرد: این تیم‌ها در بخش پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، مدیریت بحران، عمرانی و سایر بخش‌ها فعالیت دارند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: از امروز تا انتخابات هر روز یک پروژه از بسیج سازندگی در استان لرستان افتتاح خواهد شد و تلاش شده تا نهایت خدمت‌رسانی به مردم صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از