حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:

بهره‌مندی ۶۳ هزار دانش‌آموز از طرح فلورایدتراپی

بهره‌مندی ۶۳ هزار دانش‌آموز از طرح فلورایدتراپی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی برای ۶۳هزار و ۷۷۲ نفر دانش‌آموز ابتدایی در لرستان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی اظهارداشت: طبق برنامه کشوری ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان ابتدایی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال‌جاری اجرا شده است، افزود: این برنامه در چهار بخش شامل خدمات آموزشی، پیشگیری (غربالگری، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت تراپی و ...)، درمان و پژوهش اجرا می‌گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان‌ها را از ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد و بیش از ۳۰ سال است که این ماده در جهان به عنوان یک ماده موثر جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

 کوشکی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش دیده‌ حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده و علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلورایدتراپی را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی و در دو نوبت در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: از آغاز طرح تا پایان آبان‌ماه، در استان لرستان برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش‌آموز، طرح رایگان وارنیش فلورایدتراپی انجام گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از