حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرازی از وصیت‌نامه خلبان شهید «غلامرضا چاغروند»؛

به شهيد بودنم افتخار كنيد

به شهيد بودنم افتخار كنيد

خلبان شهید «غلامرضا چاغروند» در وصیت‌نامه خود نوشته است: پدر و مادر جان اگر خداوند مرا دوست داشت و شهادت نصيبم شد به شهيد بودنم افتخار كنيد زيرا ما سربازان صاحب‌الزمان هستيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهيد غلامرضا چاغروند در سال ۱۳۳۱ در شهرستان خرم‌آباد متولد شد. در سن ۶ سالگی عازم دبستان گرديد و پس از طی تحصيلات ابتدايی و متوسطه در دبيرستان امير كبير خرم‌آباد موفق به اخذ ديپلم شد.

در طول زندگی شخصيتی بود فروتن كه خط مشی زندگيش با توجه به شركت در جلسات قرائت قرآن و سخنرانی‌های روحانيون همواره در مسيری بود كه در تمام حالات زندگيش با توجه خود دين را كاملاً رعايت می‌كرد. شهيد بعد از پايان تحصيلات متوسطه در سال ۱۳۵۴ عازم افسری خلبانی در هوانيروز گرديد.

در سال ۱۳۵۷ شهيد همگام با امت برخاسته اسلامی‌مان بر عليه رژيم سفاک پهلوی در تمام تظاهرات‌ها و راهپيمايی‌ها شركت می‌نمود در سال ۱۳۵۸ به پايگاه باختران منتقل گرديد كه همزمان با شورش گروهک‌ها در كردستان بود. وی از همان اوايل ۱۳۵۸ تا مورخه سی‌ام شهریورماه ۱۳۵۹ در عمليات‌های مختلف نظامی در كردستان شركت داشت. شهيد در اوايل سال ۱۳۵۹ ازدواج كرد كه از وی فرزندی به‌جا نمانده است.

شهيد چاغروند در تاريخ سی‌ام شهریور ۱۳۵۹ همزمان با هجوم ناجوانمردانه كفار بعثی، به جبهه ايلام اعزام گرديد كه پس از شركت در عمليات‌های مختلف در تاريخ دوازدهم مهرماه ۱۳۵۹ در نزديكی دهلران با رشادت كامل و عشق به الله و رهبريت اسلامی كشورمان به درجه رفيع شهادت نائل گرديد. به‌طوری كه شاهد عينی شهادت وی می‌گويد؛ زمانی كه هلی‌كوپتر نامبرده مورد اصابت قرار گرفت و در داخل نيروهای دشمن مجبور به فرود شد كفار بعثی از شهيد خواستند كه به امام امت توهين كند ولی شهيد خودداری كرد و كفار بعثی بعد از اينكه چند ضربه چاقو بر بدن شهيد وارد كردند سر شهيد را از بدنش جدا می‌كنند و اینگونه ذبیح لرستان نام گرفت.

 

وصيت‌نامه شهيد:

با درود به رهبر عزيزمان و بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران. سلام به پدر و مادر مهربانم اميد است كه هميشه خوشحال باشيد.

پدر و مادر مهربانم خيلی ممنونم از اينكه زحماتی را با من كشيده‌ايد. اميدوارم خداوند به شما اجر عنايت فرمايد.

پدر و مادر جان اگر خداوند مرا دوست داشت و شهادت نصيبم شد به شهيد بودنم افتخار كنيد زيرا ما سربازان صاحب‌الزمان هستيم و بايد هر چه زودتر به قوای كفر صدامی پيروز شويم.

شما برادران به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها كمک كنيد و خواهر مهربانم زينب‌گونه راهم را ادامه دهيد و اگر شهادت نصيبم شد مرا نزد شهدای لرستان دفن كنيد. خداوند صبر و بردباری نصيب شما پدر و مادر خواهر و برادران عزيزم كند.

والسلام غلام رضا چاغروند

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از