حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
به مناسبت دهه فجر؛

بیمارستان صحرایی در دورود برپا شد

بیمارستان صحرایی در دورود برپا شد

بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و عمومی در شهرستان دورود برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به مناسبت دهه‌فجر بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص و عمومی در شهرستان دورود برپا شد. 

سردار نعمت‌الله باقری صبح امروز در حاشیه برپایی این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوع‌هایی که در دستور کار سپاه قرار دارد، بحث گروه‌های جهادی است که در طول یک ماه گذشته یک اتفاق بسیار خوب در استان افتاد به نحوی که مجموعه بسیج جامعه پزشکی سپاه لرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه‌ریزی کردند تا در حوزه پزشکی هرچند وقت یکبار یک برنامه جهادی در مناطق محروم اجرا کنند.

وی افزود: طی یک ماه گذشته اولین برنامه را به صورت ویژه در شهرستان چگنی و با ویزیت بیش از ۵ هزار نفر در یک روز با حضور متخصصان متفاوت انجام گرفت و امروز دومین مرحله این اردوی جهادی جامعه پزشکی به مناسبت دهه‌فجر در شهرستان دورود و در منطقه چالانچولان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر کادر پزشکی و پرستاری در حال انجام است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: قبل از اینکه این بیمارستان برپا شود، مجموعه مرکز بهداشت شهرستان در روستاهای مختلف کار غربالگری را انجام دادند و امروز بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه کردند به صورت هدفمند و از قبل مشخص شده بود که به چه تخصصی نیاز دارند.

وی بیان کرد: بر مبنای غربالگری که قبل از حضور بیماران به این بیمارستان انجام شده است پزشکان عمومی و متخصصان در ۳۰ تخصص مختلف حضور پیدا کردند.

سردار باقری گفت: از آنجا که در حوزه قلب و داندانپزشکی هم فراوانی بیمار داریم و هم هزینه درمان سنگین است و جامعه روستایی و عشایری ممکن است دسترسی به مراکز درمانی نداشته باشند متخصصان مربوطه به صورت ویژه وارد شدند.

وی تصریح کرد: اقدامی که بعد از این مرحله باید انجام شود این است که بیماران باید به سمت بیمارستان‌ها هدایت شوند که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان این موضوع را تا درمان کامل بیماران پیگیری می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهارداشت: امروز ما شاهد صف کشیدن بیماران در این بیمارستان بودیم که این نشان از نیاز مردم در حوزه درمان و توجه بیشتر در حوزه روستایی و عشایری دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده با گستردگی بیشتر و ورود متخصصان مختلف خدمت مختلفی به مردم داشته باشیم.

وی یادآورشد: با توجه به بررسی‌هایی که از قبل صورت می‌گیرد قطعاً مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بسیج جامعه پزشکی استان در کنار هم تا قبل از پایان سال مرحله بعدی را نیز اجرایی خواهند کرد.

سردار باقری افزود: امروز پزشکان ما به صورت جهادی وارد عمل شدند و این حجم از جمعیت برای درمان مراجعه کردند که این به ما مسئولان یادآوری می‌کند که در این حوزه‌ها کارهای جهادی و خدمت کردن به مردم مناطق محروم باید بیشتر شود چون مردم ما بیش از این حقشان است.

انتهای خبر/

بیمارستان صحرایی در دورود برپا شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از