حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر مرکز خادمیاران رضوی لرستان مطرح کرد:

تاسیس حوزه‌های علمیه به برکت وجود اهل‌بیت(ع)

تاسیس حوزه‌های علمیه به برکت وجود اهل‌بیت(ع)

مدیر مرکز خادمیاران رضوی لرستان تاسیس حوزه‌های علمیه در کشور را از برکات وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه ما ایرانی‌ها به واسطه وجود اهل‌بیت (ع) چند افتخار نصیبمان شده است اظهار داشت: ایرانی‌ها از اول افتخار پیروی اهل‌بیت (ع) و تشیع را داشته‌اند و پیشینه تاریخی ایرانیان و همکاری متقابل ایرانیان و مسلمانان کارنامه پر افتخار پیروی اهل‌بیت (ع) را برای ما رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان بیش از هزار و ۲۰۰سال است که میزبان امام رضا (ع) هستند، افزود: تعبیر درست‌تر اینکه امام رضا (ع) صاحبخانه و ما مهمان وی هستیم و این توفیق نصیب ما شده است که از لطف، عنایات و برکات آن حضرت در ایران بهره‌مند شویم.

مسئول خادمیاران رضوی لرستان با اشاره به اینکه افتخار سوم ما ایرانی‌ها این است که برادران و خواهران امام رضا (ع) در ایران منشا آثار و برکات معنوی هستند، عنوان کرد: حرم دوم اهل بیت (ع) در ایران یعنی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و حرم احمد ابن موسی ابن جعفر در شیراز به‌عنوان حرم سوم اهل‌بیت (ع) و سایر فرزندانی که از امام موسی بن جعفر (ع) در ایران حضور دارند که مقبره و حرم آنان کانون عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) است که برای ایرانیان افتخار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها درعراق و عربستان هم که حرم اهل‌بیت (ع) قرار دارند منشا خدمات قابل توجهی بودند، بیان کرد: ایرانی‌ها در عتبات هم این پیشینه افتخارآمیز را دارند.

متقی‌نیا گفت: دهه کرامت دهه بروز، ظهور و مروری بر افتخارات ملت مسلمان ایران است که با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در وسط آن ولادت حضرت احمد ابن موسی و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: یکی از برکات حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) تاسیس حوزه‌های علمیه شیعی در قم و در مشهد بود که این حوزه‌های علمیه در جوار این حرم‌های شریف پی‌ریزی و پخته شد و به تعالیم و رشد خودش رسید.

مدیر مرکز خادمیاران رضوی استان لرستان خاطر نشان کرد: اگر شیعه پرچم‌دار اهل بیت (ع) در سراسر جهان است و از اهداف ائمه اطهار حمایت و با ظالمین می‌جنگد و از مظلومین دفاع می‌کند از برکت انقلاب اسلامی است و این انقلاب اسلامی محصول حوزه‌های علمیه تاسیس شده در جوار حرم‌های مطهر است.

وی با بیان اینکه اگر آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم می‌شود به واسطه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است افزود: اگر آیت‌الله مرعشی از نجف به قم می‌آیند به واسطه حضرت فاطمه معصومه(س) و اگر آیت‌الله بروجردی توفیق پیدا می‌کند که به عنوان یگانه مرجع عالیقدر جهان تشیع معرفی شوند به‌واسطه محصول تربیت حوزه‌های علمیه نجف و قم است که توانسته به این مقام برسد.

مدیر مرکز خادمیاران رضوی لرستان عنوان کرد: حاصل حوزه‌های علمیه برکت داده شده در جوار حرم‌های اهل‌بیت (ع) محصولی به نام امام خمینی (ره) می‌دهد که بعثت دوباره‌ای در جهان اسلام به وجود می‌آورد و به عنوان پرچم‌دار اسلام و تشیع معرفی و اسلام و تشیع را زنده می‌کند که محصول حوزه علمیه برکت یافته از وجود اهل‌بیت (ع) است.

وی بیان کرد: اسلام و پیامبر اکرم (ص) در شروع بعثت و در روزهای اولیه خودش حضور زن را اعلام می‌کند و اولین و دومین نفری که به پیامبر اکرم ایمان می‌آورند یک مرد و یک زن به نام‌های حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (س) بودند که این آغاز ایمان مسلمانان و حضور یک بانوی بی‌نظیر شروع می‌شود.

متقی نیا گفت:پیامبر گرامی اسلام در ادامه خودش حضرت فاطمه زهرا (س) را بعنوان برترین بانوی جهان اسلام معرفی می کنند که این اقدام عملا تقدیر و تکریم از مقام زن است. وی تصریح کرد:پیامبر اکرم (س) با اعمال و رفتار و شیوه ای که داشتند به استقبال و پیشواز فرزندش حضرت فاطمه زهرا (س) رفتند که نشان از تکریم مقام و منزلت زن در اسلام است.

مدیر خادمیاران رضوی لرستان خاطر نشان کرد: مقام و منزلت زن در اسلام از طریق پرچمداری حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) در ابتدای اسلام نهادینه و به دنیا ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام زن و مرد را در انسانیت، فضلیت و در رشد و معنویت مساوی می‌داند، بیان کرد: انسان به‌واسطه زن یا مرد بودن شرف پیدا نمی‌کند و اسلام ملاک، شاخص و سنجش را در برتری تقوا می‌داند، نه مرد بودن یا زن بودن؛ شکوه آدمی در مرد بودن و زن بودن تجلی پیدا می‌کند، مرد وظیفه پدری دارد و زن وظیفه مادری و تفاوت‌هایی که باعث شکوه آدمی و مکمل است، زن و مرد لباس همدیگر و سبب تکامل یکدیگر و به کمال رسیدن هم هستند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از