حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

تحقق تفکر «ما می‌توانیم» در انقلاب اسلامی

تحقق تفکر «ما می‌توانیم» در انقلاب اسلامی

امروز در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های بسیاری در کشور صورت گرفته است، در رشته ‌های مختلف روی پای خودمان ایستاده‌ایم و تفکر ما می‌توانیم در انقلاب اسلامی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، هدف از انقلاب اسلامی تقابل و رویارویی با یک نظام طاغوتی بود که این هدف انجام شد، حکومت طاغوتی فاقد مشروعیت الهی و دینی با درایت و هدایت امام خمینی(ره) و حمایت و پشتیبانی مردم کنار رفت و نظام مردم سالار دینی جایگزین حکومت طاغوتی شد.

در ادامه راه یک هماوردی با کشورهای ظالم و متجاوز دنیا مانند آمریکا، برخی کشور‌های غربی و رژیم غاصب صهیونیستی صورت گرفت که با همه امکانات در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کردند و اقداماتی مانند تحریم و جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد یک نظام مردم سالار دینی است، در کنار این نظام مردم سالار دینی یا جمهوری اسلامی ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌ها و دستاورد‌های چشمگیری کسب کردیم و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم.

 امروز دورترین روستاهای کشور از نعمت بهداشت، آب، برق و گاز بهره می‌برند، در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و دیگر موارد پیشرفت‌های بسیاری در کشور صورت گرفته است، در رشته ‌های مختلف روی پای خودمان ایستاده‌ایم و تفکر ما می‌توانیم در انقلاب اسلامی ادامه دارد.

 

جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرف اول را می‌زند

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی جزء اهداف و آرمان‌های انقلاب است و ما بدون اتکا به کشور‌های خارجی و بیگانه موفق شدیم کارهای بزرگی انجام دهیم. 

وی افزود: ما از صفر شروع کردیم، هشت سال جنگ علیه ما انجام شد و با وجود تحریم و دشمنی‌ها با تکیه بر استعداد و ظرفیت‌های داخلی در مسائل پیشرفته مانند پزشکی، هسته‌ای و نانوفناوری جزء کشور‌های اول دنیا هستیم و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه رومشکان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقابل جهان ظلم و کفر ایستاد و نه تنها شکست نخوردیم بلکه طرف مقابل را ضعیف کردیم که این یک پیشرفت و دستاورد است که در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بدون حضور جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری انجام نمی‌شود.

فاطمی نیا بیان کرد: آمریکا هزینه‌های زیادی در منطقه انجام داده اما با شکست مواجه می شود این به این معنی است که امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرف اول را می‌زند که باعث عزت و افتخار است.

وی با اشاره به رشد سوادآموزی در اقصی نقاط کشور، عنوان کرد: در دوران طاغوت نرخ باسوادی در کشور پائین بود، وضعیت دانشگاه‌ها و تعداد دانشجویان در دوران قبل از انقلاب با دوران امروز قابل مقایسه نیست و بعد از انقلاب در این زمینه پیشرفت زیادی صورت گرفته است.

 

جایگاه علمی کشور قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست

علی چراغیان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن یک نظام مردم سالار دینی است و ایجاد نظام مردمی در چارچوب دین اولین دستاورد انقلاب است.

وی افزود: نظام شاهنشاهی یک نظام موروثی بوده که عقل و اسلام آن را نمی‌پذیرد این نظام سلطنتی به یک نظام تبدیل شد که در آن مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و ما تاکنون انتخابات زیادی برگزار کرده‌ایم که این نشان دهنده حاکمیت بر سرنوشت خودمان است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب جایگاه ایران در عرصه‌ علمی و آموزشی در بین کشور‌های دیگر با جایگاه امروز علمی ما در بین کشور‌های مختلف قابل مقایسه نیست، امروز رشد چشمگیری در زمینه تعداد اساتید به ویژه اساتید زن و مقالات صورت گرفته و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم یه این موضوع اشاره کرده‌اند.

چراغیان بیان کرد: میزان رشد در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، تولیدات کشاورزی و پزشکی روشن است، در زیرساخت‌ها مانند جاده، آب، برق وگاز آمار و ارقام دستاورد‌های بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی را نشان می‌دهند و ما امروز یکی از کشور‌های برتر منطقه در زمینه‌های پزشکی و سدسازی هستیم.

وی عنوان کرد: از زمانی که رضاخان روی‌کار آمد مهم‌ترین برنامه آن‌ها این بود که هویت فرهنگی ما را تغییر دهند و یک هویت غربی بسازند اما در مسائل فرهنگی با وجود اینکه مورد هجوم فرهنگ بیگانه قرار گرفتیم بر این هجوم غلبه و هویت خود را احیا و حفظ کردیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی(ره)، مردم و روحانیت در مقابل تهاجم غربی مقاومت کردند و با وجود همه تهاجمات با همت مردم و هدایت امامین انقلاب که با درایت و هوشیاری سکان انقلاب را به دست گرفتند کشور به موقعیت مناسبی رسید.

چراغیان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مشکلات و سوء مدیریت‌ها در عرصه‌های مختلف وجود دارد، در عرصه اقتصادی فشار‌های بیرونی و سوء تدبیر در اثر سیاست‌های غلط اعمال شده وجود دارد اما در کنار این مشکلات کارهای بسیار عظیمی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کشور به مرحله بازدارندگی رسیده یعنی از تکنولوژی بهره‌مند است بازدارندگی در مقابل قدرت‌های بزرگ ایجاد شده و در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا یک ضمانت امنیتی داریم و دشمنان بزرگ ما قدرت و شهامت برخورد را ندارند که این دستاورد بزرگی برای کشور است.

 

انقلاب اسلامی الگوی آزادی خواهان جهان است

حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: امام خمینی(ره) یک شخصیت عرفانی است که بعد از جنگ جهانی اول و دوم انقلاب اسلامی را به عنوان یک نهضت و قیام به ثمر رساند.

وی افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی را باید در شخصیت و منش امام خمینی(ره) دنبال کرد، انقلاب اسلامی نعمت‌الهی، جنگ بین حق و باطل و دستاورد معمار بزرگ انقلاب یعنی امام راحل و ادامه‌دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی به دست آورده و الگویی برای آزادمردان و آزادی‌خواهان جهان است.

انقلاب اسلامی برخاسته از مردم بود و تاکنون دستاوردهای بزرگی به دست آورده است، مردم انقلاب را از خود می‌دانند و آن را حفظ می‌کنند، ما باید با اتحاد، قدرت، انسجام، وحدت و تحمل سختی‌ها تا رسیدن به قله یعنی تحمیل اراده خود بر دشمنان و رسیدن به نقطه‌ای و جایگاهی که حق مردم است ادامه دهیم.

هر هدفی سختی و هزینه دارد، ما باید این مسیر را ادامه دهیم و به یاری خدا این جایگاه به دست خواهد آمد، ما افق روشنی پیش‌رو داریم و سختی‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از