حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

تحولات یمن و سرگردانی دشمن

تحولات یمن و سرگردانی دشمن

تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: تحولات یمن سبب سرگردانی دشمن شده است و این ایستادگی جبهه مقاومت، زوال و نابودی استکبار را تسریع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بعد از عملیات طوفان الاقصی، در منطقه یک گفتمان جدیدی شکل گرفت. با این عملیات دشمن متوجه قدرت جبهه مقاومت در بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه شد از همین رو اگرچه دست به جنایات زیادی زد اما در نهایت شکست خورده‌ است.

بعد از عملیات طوفان الاقصی یک اتحاد و انسجام بسیار قوی و مستحکمی بین گروه‌های مقاومت در دنیا شکل گرفت که این یک برکت و اتفاق مبارکی است که هرجا نیاز باشد همگی با هم متحد و یکپارچه بتوانند پاسخ بدهند.

امروزه جبهه مقاومت نشان داده که اگر استکبار و نظام سلطه بخواهند به کشوری حمله کند، با واکنش سایر گروه‌های مقاومت روبرو می‌شوند و برخورد سختی با آنها صورت می‌گیرد که این اقدام جبهه مقاومت تحول بزرگی در منطقه است.

سهم کشور یمن در تحولات اخیر بسیار تعیین کننده است، رژیم صهیونیستی حتی یک ذره هم فکر نمی‌کرد که آغاز حملات به این کشورها چنین واکنشی را از سوی مقاومت به همراه داشته باشد ولی نیروهای مقاومت در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان کاری کردند که امروز شاهد سرگردانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.

یمن با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، چنان بلایی بر سرشان آورده که رژیم صهیونیستی غزه را فراموش کرده است و با موشک باران و پاسخ‌های کوبنده به دشمنان درس خوبی داده و با ایستادگی ثابت کرده که تا نابودی کامل دشمن در میدان حضور دارد.

یمن اعلام کرده که باید رژیم صهیونیستی دست از سر غزه بردارد و به جنایت‌ها و بمباران علیه مردم مظلوم و بی‌گناه این منطقه پایان دهد.

آمریکا برای حملات و جنگ‌های خود، کشورهای زیادی را فراخوان داد ولی در این زمینه موفق نشده است و علیرغم همه فشارهای آمریکا اما کشورهای زیادی آمریکا را همراهی نکردند که این خود نشانه تضعیف و زوال شیطان بزرگ است.

امروز حاکمیت یمن به دست انصارالله است و آمریکا در این میان فقط زجرخوانی می‌کند ولی در عمل ثابت شده که بعد از جنگ جهانی دوم که کسی جرات چنین کاری را نداشته است، اما امروز جبهه مقاومت در هر جایی از دنیا در صورت کوچکترین تحرکی از سوی دشمن، پاسخ‌هایی سخت و کوبنده خواهد داد.

آمریکا می‌خواهد ضرب شستی به مردم یمن نشان دهد در حالی که ضربه‌ای که یمن به رژیم صهیونیستی زده است تاکنون کسی به آنها نزده اما آمریکا می‌خواهد در افکار عمومی دنیا اینگونه القا کند که در مقابل یمن ایستاده ولی شاهد اعتراض مردم در مقابل کاخ سفید هستیم که به این اقدامات آمریکا معترض هستند.

امروز بیداری اسلامی در بسیاری از نقاط دنیا سبب شده تا مردم متوجه جنایات نظام سلطه شوند و هرچه جنایت‌ها و بمباران دشمن بیشتر می‌شود، مردم بیشتر آگاه‌تر می‌شوند.

این اقدامات دشمنان در یمن سبب شد تا جبهه مقاومت با جدیت بیشتری در میدان حضور داشته باشد و وقتی یمن، کشتی آمریکا را می‌زند به این معناست که دشمن ذلیل و خوار شده و جبهه مقاومت آنها را نابود می‌کند.

آمریکا در چند کشور بساط جنگ و جنایت دارد و درگیری زیادی در این زمینه برای آنها ایجاد شده است، آمریکا تاکنون هزینه‌های بسیار گزافی را برای ایجاد جنگ در کشورها هزینه کرده و مردم خود این کشور متوجه این امر شده و نسبت به اینکه این هزینه‌ها برای جنگ افروزی هزینه می‌شود، اعتراض دارند.

مسئله فلسطین امروز به یک پیچ تاریخی رسیده است.عملیات طوفان الاقصی یک سیلی محکمی بود که به رژیم صهیونیستی زده شد و این رژیم می‌داند که کارش تمام شده است.

یکی از اهداف آمریکا در جریان تحولات یمن این است که می‌خواهند نگاه‌ها را از سمت غزه به حاشیه ببرند و نمی‌خواهند مسئله اول مسئله فلسطین باشد و تلاش دارند تا افکار دنیا را به سمتی دیگر سوق دهند چرا که به خوبی دیدند در این چند وقت حمله به غزه، اعتراضات زیادی از سوی مردم در جهان علیه شیطان بزرگ صورت گرفت از همین رو می‌کوشند تا نگاه‌ها به سمتی دیگر هدایت شود.

انتهای خبر/

نویسنده: همایون رهبران، تحلیلگر مسائل سیاسی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از