حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان در دولت سیزدهم

تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم شاهد تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان بودیم به طوری که در حوزه برق، آبرسانی و گاز، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، دولت مردمی شهید رئیسی با هدف رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف روی کار آمد، رئیس‌جمهوری که همه هم و غمش رفع مشکلات مردم بود و در طول سه سال خدمت خالصانه و صادقانه با تلاشی مجاهدانه گام‌هایی بلند برای رفع مشکلات برداشت.


محرومیت‌زدایی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بود که زدون غبار محرومیت در عرصه‌های مختلف را در دستور کار قرار داد، محرومیت‌زدایی از روستاهایی که با مشکلاتی از جمله تامین آب شرب پایدار همراه بودند و از همین رو با عزمی راسخ در راستای تامین آب شرب پایدار برای روستاها اقداماتی صورت گرفت.


طی این سال‌ها روستاهای زیادی از نعمت آب شرب برخوردار شدند و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار شد که آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستای کشور که با تنش آبی مواجه بودند، انجام شود.


در استان لرستان نیز اقدامات قابل توجهی برای آبرسانی به روستاها انجام شد به طوری آبرسانی به ۱۵۱ هزار خانوار روستایی ساکن در روستاها، یادگاری ماندگار از دولت سیزدهم در این استان است.

تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان در دولت سیزدهم

بهره‌مندی ۱۵۱ هزار خانوار روستایی از آب شرب پایدار


یاسر اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: برخی از روستاهای استان با مشکلات تامین آب شرب همراه بودند که در دولت سیزدهم اقداماتی برای آبرسانی به این روستاها در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای این پروژه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قراردادهایی منعقد گردید.


وی افزود: در فاز اول اجرای این پروژه آبرسانی به ۱۶۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر انجام شد که این خانوارها بعد از مدتها توانستند به آب پایدار دسترسی داشته باشند و همین تامین آب شرب سبب می‌شود تا این افراد بتوانند در روستا به زندگی خود ادامه دهند.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که البته خیرین هم برای آبرسانی به روستاها کمک کردند تا جمعیت روستایی بتوانند به آب شرب دسترسی داشته باشند.


اکبریان بیان کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته قراردادهایی منعقد شده که آبرسانی به ۱۶۲ روستای دیگر هم انجام شود که در این مرحله هم ۷۳ هزار نفر از جمعیت روستایی از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.


۱۴۰ پروژه در دست اجرا قرار دارد


وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۰ پروژه آب و فاضلاب در استان در دست اجرا است که پیشرفت‌های مختلفی دارند که برای اجرای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد تا به نتیجه برسد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: علاوه به آبرسانی به روستاهای لرستان، ۵۰ کیلومتر اجرای شبکه فاضلاب هم انجام شده که با تامین اعتبارات، مابقی کار انجام خواهد شد.


اکبریان با اشاره به آمادگی این شرکت برای آبرسانی به روستاهای لرستان، بیان کرد: برخی از روستاهای استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند که تعداد این روستاها بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ روستا می‌باشد ولی آمادگی داریم که در صورت فراهم شدن شرایط این روستاها هم تحت پوشش قرار گیرند.


وی گفت: تلاش دولت سیزدهم، خدمت رسانی به مردم بوده است لذا ما هم تلاش داریم تا مسیر خدمت را در این حوزه ادامه دهیم و آب پایدار مورد نیاز روستاها تامین شود.

تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان در دولت سیزدهم

۴۳۰ روستای لرستان گازرسانی شد


کرم گودرزی مدیر عامل شرکت گاز لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: برخوردار بودن روستاها از گاز شهری یکی از اقداماتی است که به جد در دستور کار قرار دارد و هر ساله تعداد زیادی از روستاهای استان به شبکه گار متصل می‌شوند.


وی افزود: در دولت سیزدهم تحولی بزرگ برای گازرسانی به روستاها انجام شد که ماحصل این اقدامات گازرسانی به بیش از ۴۳۰ روستای لرستان بود که البته تعهد ما ۳۶۲ روستا بود ولی با اقدامات صورت گرفته ۶۸ روستا بیشتر از تعهد شرکت گاز گازرسانی شدند.


وی افزود: یکی دیگر از خدمات شرکت گاز، گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی است که تعهد ما ۷۵۰ واحد بود ولی یک‌هزار و ۴۷۷ واحد گازرسانی شد که تقریباً دو برابر تعهد، گازرسانی صورت گرفته است.


مدیر عامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز شهری در استان بیش از ۹۹.۹۷ درصد است گفت: علاوه بر این نیز از مجموع ۳ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گاز در استان، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ روستا گازرسانی شده که ضریب نفوذ گاز روستایی ۹۷.۹ درصد است.


گودرزی بیان کرد: در مجموع در دولت سیزدهم گازرسانی به یک‌هزار و ۹۰۷ روستا و واحد تولیدی و صنعتی در استان انجام شده است البته در حال حاضر پروژه‌های گازرسانی دیگری در دست اجرا قرار دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها جمعیت زیادی از روستاها می‌توانند از نعمت گاز شهری برخوردار شوند.

تحول خدمت‌رسانی به روستاهای لرستان در دولت سیزدهم

۲۹ روستای لرستان برق‌رسانی شدند

مهران امیری مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه برق‌رسانی به روستاهای استان انجام شده به طوری که ظرف مدت سه سال ۲۹ روستای استان برق‌رسانی شدند که برای اجرای این پروژه بیش از ۱۳ میلیارد تومان هزینه شد.


وی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و هشت پنل خورشیدی تهیه و توزیع شده است، علاوه بر این نیز در حوزه بهسازی شبکه برق روستایی در یک‌هزار و ۴۲ روستا انجام شده است.


مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: تلاش شده تا در این دولت به روستاهای فاقد برق، برق‌رسانی صورت گیرد که این کار با همه تلاش صورت گرفته البته پروژه‌های دیگری از برق‌رسانی در دستور کار قرار دارد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از