حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

تداوم بارش برف و باران در لرستان

تداوم بارش برف و باران در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در لرستان از روز شنبه ادامه پیدا می‌کند و با توجه به شرایط بارش‌ها، هشدار سطح زرد صادر شده است.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: فعالیت سامانه بارشی در لرستان از روز شنبه ادامه پیدا می‌کند و با توجه به شرایط بارش‌ها هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های لرستان تا روز دوشنبه ۲۵ دی ماه ادامه دارد افزود: این بارش‌ها به شکل پراکنده و گاهی رگباری و همراه با رعد و برق است.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه بارش‌ها اغلب نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: درنواحی سردسیر و ارتفاعات و همچنین نواحی کوهستانی رگبار برف، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در لرستان است.

اکبری به پرهیز از سفرهای غیر ضروری و عدم فعالیت‌های کوهنوردی تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به بارش‌ها دستگاه‌های اجرایی لرستان آمادگی لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از